Llengua

Intersindical Valenciana participa en la concentració a Borriana contra la censura a les revistes en valencià

El Sindicat demana al nou president de la Generalitat, Carlos Mazón, que ature aquesta mostra de barbàrie i potencie el valencià en tots els àmbits socials, començant per la recuperació d’aquestes publicacions en la biblioteca pública de Borriana

Representants d'Intersindical en la concentració a Borriana
18 / 07 / 2023 | Intersindical

Intersindical Valenciana va participar en la concentració convocada per la Plataforma per la Llengua en rebuig a la censura a diferents revistes en valencià per part del nou regidor de Cultura, d’extrema dreta, en la biblioteca municipal de la Borriana.

El sindicat anima a la seua afiliació i al conjunt de la societat valenciana a subscriure’s a aquestes publicacions

En concret se censuren les revistes valencianes Camacuc (infantil) i El Temps (setmanari d’informació general) i les catalanes Sàpiens (història), Cavall Fort (infantil), Enderrock (música) i Llengua Nacional (llengua).
La censura d’aquestes publicacions respon a una clara motivació d’aniquilar qualsevol publicació simplement pel fet d’estar escrites en català i és un clar atemptat a la llibertat d’expressió que ens recorda als temps foscos de la dictadura franquista.
Contra aquest atac a la llibertat d’expressió i a la nostra llengua la societat valenciana va reaccionar amb l’assistència massiva a la concentració per exigir la restitució de la presència d’aquestes publicacions en la biblioteca de Borriana.
Igualment, el sindicat anima a la seua afiliació i al conjunt de la societat valenciana a subscriure’s a aquestes publicacions i/o a qualsevol altra en la nostra llengua per reforçar-les i enfortir-les.
El Sindicat també demana al nou president de la Generalitat, Carlos Mazón, que ature aquesta mostra de barbàrie i potencie el valencià en tots els àmbits socials, començant per la recuperació d’aquestes publicacions en la biblioteca pública de Borriana.

El comentari no està disponible a l'entrada d'aquest canal.