Drets laborals

Intersindical Valenciana participarà a la manifestació estatal de personal públic en abús de la temporalitat

06 / 05 / 2021 | Intersindical

El nou Ministre de Política Territorial i Funció Pública, Miquel Iceta, no escolta les reivindicacions dels col·lectius d’empleats públics en abús de la temporalitat ni tampoc als sindicats que compartim les seues reivindicacions.

Es limita a reunir-se amb els sindicats que signaren els acords de 2017 i 2018 amb Montoro, pels quals es desenvolupen unes suposades ofertes extraordinàries d‘estabilització. Acords que no són altra cosa que EROs encoberts, per fer fora a un personal interí que durant anys ha estat treballant, sense opcions a la consolidació de l’ocupació, perquè les administracions públiques han apostat per la precarietat a les seues plantilles.

El Ministre tampoc fa cas de les múltiples proposicions no de llei i de llei que s’han presentat als diferents parlaments autonòmics i al Congrés, on es demana la modificació del l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic per sancionar a les administracions abusadores i, especialment, per cercar una solució satisfactòria que protegisca els treballadors i treballadores víctimes de l’abús facilitant la consolidació de l’ocupació.

En compte d’això es limita a llançar globus sonda sobre l’ampliació d’aquestes ofertes mal anomenades d’estabilització i suggerir que la sanció a les administracions pot consistir en l’amortització de les places que no siguen cobertes en els terminis establerts legalment. És a dir, més del mateix que ja tenim i que el Tribunal de Justícia de la Unió Europea ja ha descartat com a mecanisme de sanció.

Es curiós que, paral·lelament, es publica el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’Economia, on a l’apartat de reforç del Sistema Nacional de Salut, es planteja atacar la temporalitat amb la convocatòria de concurs de mèrits com a sistema de selecció per la consolidació del personal estatutari temporal i obligar a les administracions a la convocatòria d’ofertes d’ocupació cada dos o tres anys. Una proposta que, a falta de veure la lletra menuda, sempre hem defensat des de la Intersindical Valenciana.

El que no s’entén és que una solució que, és vàlida per al personal estatutari dels serveis de salut, no ho siga també pel personal funcionari i laboral dels sectors d’administració pública, justícia, docent i pel sector públic instrumental. O, en qualsevol cas, que s’articulen altres mesures per a la consolidació del personal en abús de la temporalitat amb un resultat equivalent; és a dir, que accedeixen a la fixesa en l’ocupació en igualtat de drets laborals que el personal fix.

És per això, perquè tot està per fer, que pensem que cal la mobilització del personal en abús de la temporalitat de totes les administracions i de tots els sectors i així pressionar al Ministeri per a que procedisca a la modificació de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, facilitant la consolidació del treball a tot el personal públic víctima de l’abús. Per tant, Intersindical Valenciana es suma a la convocatòria de manifestació que ha fet la Coordinadora Estatal de Personal Públic Temporal (CEPPT), pel proper dia 22 de maig a Madrid.

En aquest sentit, la Intersindical Valenciana posa a disposició de la seua afiliació autobusos gratuïts que, eixint de Alacant, Castelló i València, facilitaran l’assistència de les persones interessades prèvia inscripció a les diferents seus del sindicat.