Drets laborals

Intersindical Valenciana per l’augment del salari mínim, les pensions mínimes i la renda bàsica a 1.080 euros

22 / 10 / 2020 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera que la injustícia en el repartiment de la riquesa, els baixos salaris i pensions, la precarietat, la desregulació de les condicions laborals, la desvaloració de la negociació col·lectiva i la manca de respecte als drets laborals de les treballadores i treballadors estan configurant un escenari en el qual la desigualtat, la pobresa i l’exclusió social es cronifiquen.

Segons Intersindical Valenciana hi ha milions de persones amb pensions que no superen els 600 euros mensuals, persones aturades sense ocupació i amb prestacions de misèria o persones joves precàries amb salaris que no donen per viure dignament. Mentrestant, els beneficis de les grans empreses i la banca privada han seguit creixent i molts eviten la fiscalitat a l’estat espanyol per acabar en els paradisos fiscals. Per Intersindical Valenciana, davant les polítiques neoliberals desenvolupades pels governs durant anys que fan de l’explotació, les desigualtats i l’empobriment de les treballadores i treballadors la seva prioritat, l’organització, la resistència, la lluita i la reivindicació des dels centres de treball i els carrers, són indispensables per donar resposta als problemes de les treballadores i treballadors i de la majoria de la societat i així acabar amb les polítiques neoliberals.

Per Intersindical Valenciana, és necessari l’augment de l’salari mínim, de les pensions mínimes i l’establiment de la renda bàsica per acabar amb la situació de desigualtat i millorar les condicions de vida d’amplis sectors de la societat que viuen en una situació de pobresa i exclusió social. El Sindicat quantifica l’establiment d’aquestes en 1.080 € mensuals per poder combatre la situació de desigualtat i precarietat social i laboral. A més, considera que els mitjans econòmics han d’estar al servei de la majoria de la població i no de les elits econòmiques. Per això, proposa que es disminuesquen dràsticament les despeses innecessàries, així com els ajuts públics a grans empreses, multinacionals i bancs que permeten socialitzar les pèrdues mentre es privatitzen els guanys.

Finalment, Intersindical Valenciana també aposta per una reforma fiscal justa, progressiva i redistributiva, basada en la justícia fiscal, on fortunes, grans empreses i bancs tinguen una fiscalitat com en la majoria de països del nostre entorn, així com una reforma del finançament autonòmic per avançar en la sobirania fiscal per obtindre els recursos per poder implementar les polítiques necessàries per acabar amb les desigualtats i la precarietat social.