Drets laborals

Intersindical Valenciana valora positivament la sentència del Suprem sobre els riders de Glovo

23 / 09 / 2020 | Intersindical

El Sindicat considera positiva la sentència del Tribunal Suprem que considera els riders com falsos autònoms. Una sentència que va en la línia del fil argumental i de les denúncies que la Intersindical Valenciana i el col·lectiu Riders x Drets han presentant des de l’any 2017 davant de la Inspecció de Treball i els tribunals de justícia. També cal recordar que en estiu de 2017 es van convocar les primeres vagues del col·lectiu Riders x Drets per denunciar la situació d’explotació i precarietat i per exigir el reconeixement de la relació laboral.

A més, el Sindicat també recorda que a València hem tingut diverses sentències favorables com la del jutjat de lo social nº5 de València que va fallar, en juny de 2019, a favor de la Intersindical Valenciana en la primera sentència col·lectiva sobre la situació dels riders de Deliveroo establint que existia relació laboral entre els riders i l’empresa després que aquesta presentara un recurs contra la resolució de la Inspecció de Treball de data 11 de desembre de 2017.

Intersindical Valenciana afirma que la sentència del Tribunal Suprem refuta contundentment el model de treball d’aquestes empreses. Per altra part, demana al govern espanyol que l’anomenada “llei rider” mantinga el que regula la legislació laboral espanyola que és molt clara respecte a aquest assumpte i no es deixe pressionar ni intimidar per les corporacions multinacionals que defensen un model d’explotació laboral.