Eleccions sindicals

Paco González, cap de llista en Ford Almussafes

Aprovada per unanimitat la candidatura de l’STM

El líder d'STM en FOrs, Paco González.
28 / 01 / 2019 | Intersindical

Paco González, amb més de 30 anys en la factoria valenciana de Ford, encapçalarà de nou la candidatura del Sindicat de Treballadores i Treballadors del Metall (STM-Intersindical Valenciana) en la indústria més important del País Valencià. L’assemblea va aprovar sense cap vot en contra la llista que presentarà l’STM a les eleccions sindicals del 18 i 19 de febrer, una candidatura que combina l’experiència amb la renovació.

En l’STM tenim la il·lusió i el compromís infrangible de defensar els interessos generals

El líder de l’STM en Ford, que acumula un llarg i intens recorregut sindical caracteritzat per la defensa insubornable dels drets de la plantilla, és també el portaveu nacional de l’organització. Elías Díaz, responsable d’Organització, serà el número dos de la llista, al que seguiran Manuel Ferrando, Elena Vendrell, Dani Portillo, José Moreno, Damián Ridaura, Francisco J. París, José R. Villalba i Vicente Muriana.
La candidatura la completen persones compromeses i amb experiència en diferents camps del teixit associatiu i organitzatiu de diferents comarques i també d’altres que s’incorporen al treball sindical.

“Després d’una dècada de retallades laborals, econòmiques i socials i 16 anys de majoria absoluta d’UGT, urgeix un canvi de rumb”, ha assenyalat el portaveu nacional de l’STM.
L’assemblea ha aplaudit la gestió del Secretariat de la secció sindical i aprovat els principals objectius que es traslladaran al nou comitè d’empresa de Ford: augmentar la plantilla (per a rebaixar la sobrecàrrega inhumana del treball); recuperar tasques subcontractades (per a recol·locar a persones amb limitacions físiques); eliminar els dissabtes obligats de producció; recuperar salaris i drets i apostar de nou pels 30 minuts de descans “per a menjar de calent”.

En els últims anys, ha recordat Paco González, “l’STM ha hagut d’enfrontar-se de manera continuada a les direccions de l’empresa i d’UGT, en ocasions també de CCOO”. El cap de llista ha recordat “els més de 400 euros que va cobrar tota la plantilla que treballava a dos torns, després de cinc anys de lluita en solitari del nostre sindicat. Vam tenir enfront a UGT quan vam signar un ERTO que ens va permetre cobrar el 100% del salari i també quan l’empresa pretenia llevar-nos el 0.7% de les retribucions de 2015”. STM ha signat acords i convenis en Ford Espanya i segueix amb la mateixa voluntat de negociar i acordar, subratlla González, “però no a costa de la salut i els drets de la plantilla”.

El líder sindical ha acabat la seua intervenció amb una crida a la participació i ha demanat el suport de la plantilla: “En l’STM tenim la il·lusió, la disposició i el compromís infrangible de defensar els interessos generals, per damunt de qualsevol altra premissa. Prompte podrem jutjar i decidir amb el nostre vot qui volem que ens represente en els pròxims anys”.
González ha prosseguit: “Hem de decidir si prossegueix la majoria absoluta dels qui han signat retallades per a la plantilla malgrat els multimilionaris guanys de l’empresa” [720 milions a l’Estat espanyol i més d’1.800 a tot Europa, des de 2015]. “En les nostres mans tenim el poder d’atorgar la confiança a una alternativa sindical com l’STM avalada per una llarga i sostinguda trajectòria en la qual hem anteposat sempre els interessos generals de la plantilla”.