RTVV

Per la negociació i el respecte dels drets laborals de la plantilla de RTVV

El Consell Confederal de la Intersindical Valenciana ha aprovat, per unanimitat, una resolució exigint la Generalitat Valenciana que obriga un procés de negociació real amb els sindicats.

18 / 04 / 2016 | Intersindical

Des d’Intersindical Valenciana sempre hem defensat que la millor manera d’abordar els problemes laborals és el diàleg i la busca d’acords i entenem que este plantejament és compartit pel Consell. És per este motiu que no podem entendre la postura que manté el govern valencià envers els representants dels treballadors de RTVV.

La recuperació de la ràdio i televisió públiques té importants implicacions laborals i no podem entendre que, a hores d’ara, no s’haja encetat cap tipus de negociació fins el punt que els sindicats ni tan sols tenen un interlocutor amb capacitat per negociar les seues alternatives.

L’actuació que està tenint el govern valencià amb els representants dels treballadors de RTVV contrasta amb la dinàmica que està produint-se en l’àmbit de la funció pública on,  sense pressuposar el resultat de les negociacions que estan en marxa,  ningú no qüestiona la interlocució i la voluntat de diàleg de les parts.

La situació que denunciem és especialment difícil de justificar quan tothom coincideix a l’hora d’assenyalar que serà molt difícil recuperar la ràdio i televisió pública sense el concurs dels antics treballadors. Tampoc podem entendre que els principis d’acord als quals han arribat els sindicats amb els grups parlamentaris que donen suport al govern no tinguen continuïtat al Palau de la Generalitat.

Des de la Intersindical Valenciana considerem d’una gran irresponsabilitat que el govern valencià aposte per creuar-se de braços i que opte per deixar la solució del conflicte laboral en mans de l’Audiència Nacional. Este plantejament equival a donar per trencades unes negociacions que ni tan sols han començat i que, a més, podria acabar en una sentència de nul.litat que tindria un cost social, polític i econòmic inassumible per als valencians.

És per tot l’esmentat que fem una crida al Consell per tal d’encetar una negociació seriosa que afavorisca el consens que voldríem que envoltara tot el procés de recuperació de la ràdio i televisió pública que de forma tan miserable ens va furtar el govern del PP.