Drets democràtics

Vox intenta impedir que Beatriu Cardona denuncie davant del ple de València la xenofòbia i el racisme del partit d’extrema dreta

La portaveu d’Intersindical Valenciana, que parlava en nom de la Coordinadora Feminista, és increpada per Juanma Badenas (Vox) quan recordava les publicacions de la regidora ultra Cecilia Herrero

17 / 09 / 2024 | Intersindical

El debat sobre l’estat de la ciutat de València, celebrat a la sala de plens de l’ajuntament del Cap i Casal el passat dilluns, no es va poder desenvolupar amb normalitat. El primer tinent d’alcaldia de Vox, Juanma Badenas, va increpar i interrompre contínuament Beatriu Cardona, qui va intervindre en la sala de plens en representació de la Coordinadora Feminista, després que Intersindical Valenciana cedira el seu temps a la plataforma de dones.

Cardona va denunciar públicament l’escalada racista i xenòfoba a través de les xarxes socials per part de la regidora de Vox, Cecilia Herrero, en uns escrits que va evitar reproduir “per vergonya”. Fou aleshores quan Badenas va escridassar Cardona des del seu seient sense tindre l’ús de la paraula, situació que va obligar a l’alcaldessa, la popular María José Català, a tallar el parlament de Beatriu Cardona.

Clica ací per veure el vídeo en l’entrada que el grup municipal de Compromís va publicar en X (antic Twitter).