Llengua

Intersindical Valenciana rebutja el tancament de Catalunya Ràdio al País Valencià

Enllaçats per la Llengua demana el restabliment de les emissions de TV3

21 / 01 / 2014 | STEPV

Just l’endemà que Enllaçats per la Llengua, que aglutina diverses entitats de tot l’àmbit lingüístic català entre les quals STEPV-Intersindical Valenciana, sol·licitara a la Generalitat de Catalunya el restabliment del senyal de tots els canals de TV3 al País Valencià, el govern espanyol ordena el tancament de les emissions de Catalunya Ràdio al País Valencià.

Aquesta acció s’emmarca en la política de deixar-nos sense mitjans en la nostra llengua

Intersindical Valenciana interpreta aquesta decisió com un nou atac al dret a rebre emissions en català al País Valencià i, per tant, un nou atac a la nostra llengua. Aquesta nova acció s’emmarca en la política de deixar el País Valencià sense cap mitjà de comunicació en la nostra llengua. El govern valencià ja va prohibir les emissions de tots els canals de TV3 (decisió que els tribunals han rebocat a instàncies d’Acció Cultural del País Valencià, propietària dels repetidors) i posteriorment ha tancat la ràdio i televisió pública valenciana. Ara és l’estat espanyol qui prohibeix les emissions de ràdio de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).
Aquesta decisió es fa a partir d’una denúncia d’un grup desconegut i obviant les demandes d’una part important de la societat valenciana i d’una sèrie d’entitats que treballen per la normalització del català en tots els territoris on es parla.
Intersindical Valenciana exigeix la paralització immediata d’aquesta decisió i el restabliment de les senyals de la CCMA al País Valencià així com la paralització immediata de l’ERO d’extinció de RTVV i l’obertura immediata de la ràdio i televisió dels valencians i valencianes.