1r de maig: dia històric i de lluita internacional de la classe treballadora

Declaració de la Xarxa Sindical Internacional de Solidaritat i Lluita

04 / 05 / 2020 | Intersindical

Com tot el període actual, aquest 1 de maig és especial. La pandèmia de coronavirus no permetrà les tradicionals grans manifestacions de carrer. Depenent dels països, regions i veïnats, de vegades es prenen iniciatives per recordar aquest dia internacional de les lluites dels treballadors i treballadores. Els donem suport. Però l’essencial està en una altra part: en les lluites que es duen a terme cada dia: abans, durant i després de l’1 de maig; en les alternatives al capitalisme que estem construint. La nostra Xarxa Sindical Internacional de Solidaritat i Lluita vol ser una eina per a això!

Cada any, l’1 de maig, dia Internacional de la classe treballadora, ressalta la important referència de les mobilitzacions socials contra els atacs dels governs i de l’capitalisme. La història de l’1 de maig ens exigeix que aquest siga un dia de mobilitzacions i de reafirmació de la lluita de classe com el motor que impulsa canvis radicals en la societat.

En el món sencer, les treballadores i treballadors s’enfronten a la precarització, la supressió de drets conquerits al llarg de la història, la manca de serveis públics de qualitat, la repressió, la misèria, la fam, la impossibilitat de mobilitat davant governs d’ultradreta, neoliberals, racistes, masclistes i lestranshomòfobos que construeixen murs i elaboren lleis discriminatòries contra les persones més pobres. Les persones més oprimides són assassinades alhora que s’eleven els índexs de violència. Igualment, els moviments socials que lluiten contra aquests atacs són criminalitzats i perseguits.

Els nostres enemics són els mateixos en qualsevol lloc de món. Contra ells, mantinguem-unides als carrers, a les escoles, universitats, a les fàbriques, al camp i en els espais públics, demostrant la nostra disposició a fer front contra els atacs de l’capital.

Estan en guerra ... contra nosaltres!