{/exp:channel:entries}
Laboral

Intersindical Valenciana és membre de la Iniciativa Sindical Europea per a la Justícia de Palestina

18 / 11 / 2020 | Intersindical

Intersindical Valenciana forma part d’ETUN (Iniciativa Sindical Europea per a la Justícia de Palestina). ETUN és una xarxa de 34 sindicats europeus lliures, independents i democràtics, organitzacions sindicals i federacions, units en l’aspiració de justícia a Palestina, que pose fi a la complicitat europea en les violacions dels drets palestins d’Israel i de la classe treballadora palestina. Representen 6 milions de treballadores i treballadors, compromesos a desafiar els governs europeus i la complicitat de la UE amb Israel; una plataforma sindical transversal europea en solidaritat amb Palestina i que compta amb més de 100 delegacions sindicals.

L’internacionalisme i la solidaritat activa són la clau per donar suport al pueblo palestí, un poble que lluita pel seu alliberament social, per la seva lluita pels drets humans, socials i econòmics. En ETUN treballem per coordinar i enfortir la lluita de la classe treballadora per la seva emancipació. Per això, apostem per la unitat de les organitzacions sindicals en lluita comuna contra l’explotació i l’opressió del poble palestí.

ETUN té com objectius:

- Desenvolupar una campanya efectiva per acabar amb l’Acord d’associació UE-Israel;

- Solidaritat amb el moviment obrer palestí;

- Desenvolupar estratègies per responsabilitzar els nostres governs i la UE com a organisme representatiu de la seva complicitat;

- Pressionar a les empreses per acabar amb la seva complicitat amb les violacions.

Per a ETUN, els valors fonamentals de l’internacionalisme sindical ens obliga a emprendre accions concretes i efectives contra una ocupació il·legal, un violent sistema d’ocupació que fa pràcticament impossible desenvolupar l’economia palestina perquè el sistema opressiu del mur, assentaments, punts de control i annexions de terres que se’ls imposa, nega al poble palestí la capacitat de desenvolupar una economia que garantesca els seus drets. Per tot açò, com a sindicalistes, tenim el deure i poder per actuar-hi.