{/exp:channel:entries}

Conclusions del Taller sindical 44 EUCOCO

26 / 11 / 2019 | Intersindical

Les organitzacions sindicals reunides en aquest taller, la composició del qual es relaciona, i fent nostres els criteris d’incidir i donar suport al dret a l’autodeterminació del poble sahrauí, així com les conclusions dels diferents tallers, vam realitzar propostes concretes en el nostre àmbit d’actuació i establim les pròximes actuacions:

1) Adreçar a les noves institucions europees reclamant que done suport al dret a l’autodeterminació sahrauí i que l’única interpretació possible és l’exclusió del territori sahrauí de tots els acords amb el Marroc, tenint en compte les sentències de Tribunal de Justícia Europeu que assenyala que el territori sahrauí no pertany a la sobirania marroquina,

2) Promoure una missió sindical que valore en el propi Sàhara Occidental la situació dels drets sindicals i sociolaborals.

3) Recollir les dades sobre la situació de respecte dels drets sindicals i sociolaborals, per a l’elaboració d’informes periòdics sobre aquests temes. Aquests informes es poden utilitzar per a l’extensió i difusió de la situació dels treballadors i treballadores sahrauís.

4) Fer un treball de sensibilització i difusió amb les empreses que es coneguen que suposadament estan explotant recursos naturals o realitzant exportacions des del territori de l’Sàhara Occidental, incloent energia. Aquest treball serà en defensa de el dret internacional, de la Justícia Europea i de el dret humanitari, comptant amb les estructures internes dels sindicats arribant, si escau, als comitès d’empresa. Cas per cas, es valoraria actuacions d’un altre nivell.

5) Adreçar a el govern en funcions i a la resta de partits polítics perquè, d’una vegada per totes, l’Estat espanyol assumesca la responsabilitat que li correspon amb el Sàhara Occidental respecte de l’procés de descolonització pendent, atès que, com s’ha vist en aquest EUCOCO, formalment tots els partits presents en aquesta Conferència li dóna suport. Incloure en aquesta carta, el compliment de la llei de Seguretat Social de l’exercici 2011 perquè els antics treballadors espanyols, en aquest moment, sahrauís ara, puguen rebre les compensacions a què tenen dret, derivades de les seves cotitzacions a la Seguretat Social. Posteriorment, dirigir-nos amb aquesta ultima qüestió, abans de la discussió dels pressupostos generals de l’Estat, perquè s’integre aquest dret en els comptes de l’Estat.

6) S’aprova donar suport a la realització del pròxim IX Congrés de UGTSARIO el 2020 i la realització d’una conferència internacional en el marc de l’esmentat Congrés.

UGTSARIO
CCOO