Laboral

Declaració final del XX Congrés Ordinari de la Confederació d’Educadors Americans (CEA)

16 / 02 / 2015 | Intersindical

STEPV - Intersindical Valenciana va participar al XX Congrés de la CEA

Reunit a la ciutat de l’Havana, Cuba, els dies 27 i 28 de gener de 2015, el XX Congrés de la Confederació d’Educadors Americans CEA, sota la consigna: “1928-2015- Avui i sempre, construint la Unitat Continental, al servei de més i millor educació per als nostres pobles “declara i resol:
1. Reafirmar la seva històrica determinació, en la defensa d’una educació pública, gratuïta, laica, obligatòria, de qualitat amb compromís social, perquè aquesta es transforme en un motor per al desenvolupament amb justícia social per als nostres pobles.
2. Defensar i sensibilitzar en forma permanent la necessitat de consolidar i ampliar els drets ciutadans, polítics i sindicals dels treballadors i les treballadores de l’educació, en particular els d’organització, contractació i negociació col·lectiva, vaga i manifestació pública.
3. Reafirmar la independència i autonomia de la nostra Confederació, sense que això signifique indiferència en l’accionar tàctic-estratègic, davant els avanços o retrocessos de les demandes i negociacions plantejades en els diferents àmbits, per part de les organitzacions pertanyents a la CEA.
4. Treballar per augmentar la inversió econòmica adequada en els pressupostos nacionals, perquè l’educació pública sigui de qualitat amb contingut social. On els pobles accedisquen i s’apropien d’ella en la seva major expressió possible. Evitant que hi hagi una educació pobra per a pobres i una educació rica per a rics i riques, requisit fonamental per a la consolidació i aprofundiment de la democràcia. (En aquest sentit es dóna suport a la lluita de les organitzacions brasileres en la seva defensa per assolir el 10% del PIB, per l’educació pública).
5. Implementar polítiques d’incentiu i suport a l’organització sindical dels treballadors i treballadores de l’educació, que avui es troben sotmesos a contractes de la iniciativa privada, bregant per tenir una mirada i una acció integral i integradora sobre el tema educatiu i la seva necessària regulació des de l’estat.
6. Posicionar el Fòrum per l’Educació a Iberoamèrica, com a exemple d’unitat d’acció i respecte a la diversitat d’expressions que hi ha al voltant d’una lluita comuna: garantir que l’educació sigui realment un dret irrenunciable i inalienable de totes i cadascuna de les persones. Impedint que aquesta es transforme, -producte de la voracitat del mercat-, en una simple mercaderia d’intercanvi.
7. Trucar a la unitat sense exclusions de tots els sindicats i organitzacions socials, que lluiten per construir una societat més justa i democràtica, en el nostre continent i al món. Manifestant la nostra voluntat polític sindical de reforçar i ampliar els vincles existents en el marc d’una política d’aliances, que respecte la autonomies i el lliure exercici a organitzar-se. El qual reconeixem com un dret fonamental de l’activitat sindical, expressat aquest en la seva major amplitud possible, reflectint d’aquesta manera la nostra profunda convicció democràtica
8. Finalment expressar la seva més absoluta solidaritat amb els treballadors de l’educació i els pobles, que es troben en lluita pels seus drets laborals i sindicals en el nostre continent, i la resta del món. (Ex .: s’envien declaracions de solidaritat sobre les situacions a Cuba, Veneçuela i Mèxic).
Al mateix temps que ampliem el nostre compromís i solidaritat amb els pobles del món, que pateixen les inhumanes i il·legítimes guerres, els desastres naturals, que en molts casos es veuen agreujats, per la manca de formes de desenvolupament i utilització dels recursos naturals, en consonància amb el degut respecte als drets humans i a la recerca permanent d’una vida digna!

L’Havana, Cuba, 28 gener 2015