Intersindical participa manifestació de Paris contra la reforma laboral

21 / 06 / 2016 | Intersindical

Una representació de la Confederació Intersindical va participar en la manifestació que va tenir lloc el passat 14 de juny a Paris contra la “Loi du Travail” que pretén imposar el Govern francès presidit per Manuel Valls.

La delegació va estar, al costat d’altres delegacions internacionals, en la roda de premsa convocada per la Intersindical que agrupa els sindicats Solidaires, CGT, FO, FSU, UNEF, UNL i FIDL, a la manifestació, tant en la capçalera com amb el sindicat Solidaires i la Xarxa Internacional de Lluites, i va mantenir contactes bilaterals amb sindicalistes de Solidaires.

La Confederació Intersindical va acudir a Paris per expressar el seu suport a la lluita del sindicalisme francès, de les treballadores i treballadors i de la majoria de la societat francesa contra una reforma laboral que pretén retallar els drets amb l’abaratiment dels acomiadaments, l’eliminació de les 35 hores setmanals, ataca la negociació col·lectiva ... Una reforma laboral inspirada en la reforma laboral espanyola aprovada per Mariano Rajoy.

Des de l’anunci de la reforma laboral ha hagut una contestació massiva del moviment sindical, a excepció de la CFDT, i dels moviments socials francesos contra un pas enrere en les relacions laborals més pròpies del segle XIX que l’any 2016. Per això s’han convocat nombroses vagues i manifestacions i es manté una unitat al voltant de la Intersindical per aconseguir aturar la imposició del Govern. Un Govern insensible que està utilitzant mesures coercitives contra els sindicats i les manifestacions.

La Confederació Intersindical dóna suport a les lluites de la classe treballadora francesa i considera que la seva lluita és la nostra lluita ja que considera que cal donar una resposta coordinada, local i global, a tot Europa contra les polítiques d’austeritat i de retallades.