{/exp:channel:entries}

Intersindical Valenciana denuncia l’assassinat de Milton Enrique Rivas Parra

08 / 01 / 2013 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha rebut amb indignació la notícia de l’assassinat de Milton Enrique Rivas Parra, sindicalista de la Unió Sindical Obrera de la Indústria del Petroli (USO) i líder de l’Assemblea Permanent de treballadores i treballadors de l’empresa Termotécnica Coindustrial SA, on treballava.

Aquesta nova mort se suma a la llarga llista de sindicalistes que, a Colòmbia, segueixen sent assassinats, pateixen atemptats, són arbitràriament detinguts o reben amenaces de mort, pel simple fet de lluitar per unes condicions de treball dignes.

El Sindicat USO ha liderat, des de mitjans de 2011, els conflictes laborals que s’han generat amb la multinacional Pacific Rubiales Energy al camp Rubiales així com amb multinacionals i contractistes que es troben en el Departament del Meta, entre les quals s’inclou Termotécnica Coindustrial SA. Puerto Gaitán ha estat escenari de la implementació d’un projecte d’explotació petroliera en el marc de la mal anomenada Locomotora Mineroenergètica, proclamada pel president Santos. Aquesta explotació s’ha caracteritzat per la violació dels drets d’associació i negociació col · lectiva, que gaudeixen de reconeixement internacional en els convenis 87 i 98 de l’OIT. Aquesta violació ha estat sistemàtica i permanent, situació que ha fet que les treballadores i els treballadors d’aquest municipi s’organitzen a la USO, qui al costat de les comunitats, ha realitzat importants jornades de mobilització social que han estat durament reprimides per la força pública, especialment per el ESMAD.

Aquests fets han estat constatats per diferents organismes nacionals i internacionals i fins i tot per importants senadors de la República en les diverses visites que han realitzat a aquesta zona del país. En l’última visita realitzada en el marc de l’Audiència Senatorial de la Altillanura, el Senador Alexander López, va denunciar les limitacions que tenen les treballadores i els treballadors i dirigents de la USO per ingressar al camp petrolier, prohibició liderada i executada per l’Exèrcit Nacional, que operen pel que sembla sota les ordres de Pacific Rubiales, defensant els interessos del capital privat i utilitzant tots els mecanismes per treure a la USO d’aquesta regió.

A aquesta situació se sumen les amenaces de mort que va rebre el dirigent sindical Jhon Rodríguez, per part d’un membre del ESMAD, durant una detenció il·legal que va ser objecte, quan es trobaven desenvolupant una protesta de manera pacífica.

El dia 11 de desembre de 2012, per la vesprada, al municipi de Puerto Gaitán, prop de les oficines de l’empresa Termotécnica, va ser assassinat per sicaris el treballador Milton Enrique Rivas Parra, qui treballava per a aquesta empresa com a operador i electricista . El company Milton havia rebut amenaces el dia anterior, per part d’un home que li va manifestar que per liderar l’Assemblea Permanent per defensar els drets de les treballadores i treballadors des de fa diversos mesos i per ser de la USO el matarien.

El dia 12 de desembre, només a poques hores del vil assassinat del company, en mitjans de comunicació del departament del Meta, més exactament en http://www.noticiasdevillavicencio.com, el comandant del Departament de Policia del Meta, Coronel Jaume Romero va afirmar que: ” Milton va formar part de Termotécnica, es va afiliar a la USO, va deixar de pertànyer d’ellaper diferències i el 25 d’agost rau una denúncia contra 4 membres de la USO per amenaces que són motiu d’investigació “. Aquestes afirmacions intenten, un cop més, no només estigmatitzar la tasca d’aquest sindicat, sinó que a més pretenen desviar la investigació, perquè aquest fet quede en la impunitat.

El company Milton estava afiliat al sindicat al departament del Meta, havia treballat per a l’empresa muntatges JM al servei de Pacific Rubiales. Es va destacar pel seu lideratge i suport a les lluites obreres a la regió.
Intersindical Valenciana responsabilitza al govern nacional i a les empreses petrolieres per l’assassinat del company Milton.

Intersindical Valenciana exigeix el govern colombià que garantesca la seguretat a la direcció del sindicat USO i a les treballadores i treballadors en general per exercir els seus drets sindicals i laborals al departament del Meta. A més, rebutgem l’assassinat del treballador afiliat a la USO i donem suport a la campanya perquè els camps petroliers de Puerto Gaitán revertertesquen al país i s’expulse del territori colombià a la multinacional Pacific Rubiales culpable de greus violacions de drets humans.