Laboral

Intersindical Valenciana expressa el seu suport a la Vaga al Brasil del 14 de juny

13 / 06 / 2019 | Intersindical

Intersindical Valenciana, sindicat de classe, feminista, assembleari i autònoma, del País Valencià, manifesta el seu suport a les treballadores i treballadors i als sindicats del Brasil que es mobilitzen convocant una Vaga General per al proper divendres 14 de juny de el 2019.

El 14 de juny tindrà lloc una gran mobilització de la classe treballadora brasilera contra les polítiques del govern de Bolsonaro que en els primers cinc mesos de govern ha imposat durs atacs a les treballadores i trabjadores brasilers. Es tracta d’unes polítiques neoliberals i autoritàries destinades a servir els interessos de les elits, la patronal, els hisendats i banquers, i per tant generen la pèrdua de drets, la pobresa, la misèria i l’exclusió social per a amplis sectors de la població brasilera.

El govern vol acabar amb les jubilacions, l’educació i els serveis públics, retallar, quan no acabar, amb les drets socials i laborals i amb les llibertats democràtiques. També fomenta la invasió de terres indígenes per l’agronegoci, es destrueix el medi ambient i es promou l’homofòbia, el racisme i el masclisme, el que ha agreujat la violència contra LGTB +, les persones negres i les dones.

Aquest context, la desocupació ha augmentat i hi ha més de 60 milions de persones fora del mercat de treball formal. La reforma de la Previdencia va agreujar aquesta situació, impedint als treballadors de jubilar-se, destruint drets de seguretat i augmentant la misèria.

Intersindical Valenciana expressa el seu suport amb la lluita de les treballadors i treballadors i amb el moviment sindical brasiler en la seva lluita contra les polítiques del govern de Bolsonaro i dóna suport incondicionalment la Vaga General del 14 de juny.

Tot suport a la lluita dels treballadors brasilers
Tot suport a la vaga general del 14 de juny!
¡Reforma de la Previdencia, NO!
Per més educació i ocupació!

Comunicado de apoyo en español (PDF):
Intersindical apoya la Huelga General del 14J

Declaração de suporte em português (PDF):
Intersindical apoia a Greve Geral em 14J