Intersindical Valenciana participa Congrés Metall i Mineria FSM

Intersindical Valenciana ha participat en el II Congrés de la Unió Internacional de Sindicats del Metall i la Mineria (UIS MM) de la Federació Sindical Mundial. En aquest congrés que ha tingut lloc a Rio de Janeiro (Brasil han participat 54 delegades i delegats de 35 sindicats i de 25 països de tot el món.

Igor Urrutikoetxea, antic Secretari General UIS MM.
11 / 12 / 2013 | Intersindical

Estaven presents sindicats com: CIG (Galiza), LAB (Euskal Herria), USB (Itàlia), PIT-CNT (Uruguai), CGTP (Perú), CITU (India), PEO (Xipre), ETUF (EgiptE), UNETE (Veneçuela), CGTP (Portugal), PAME (Gràcia), CTC (Cuba), SITECO (Xile), CGTB (Brasil), STEC (Colòmbia), CTB (Brasil)…i el Sindicat de Treballadores i Treballadors del Metall – Intersindical Valenciana.

El Congrés va ser inaugurat pel Secretari General, Igor Urrutikoetxea, que dissortadament va tindre un fatal accident uns dies després, en el que va fer balanç de la seua gestió i del treball de la UIS MM. Entre les dades més significatives cal ressenyar que des de 2008 s’ha perdut 3 milions de llocs de treball en el sector de la mineria i metall i que moltes de les persones que hi treballen ho fan sota unes condicions molt precàries. A més,  la sinistralitat se situa en 1 milio i mig d’accidents laborals anuals i més de 2000 morts, segons les dades oficials conegudes. La taxa de sinistralitat i de destrucció de llocs de treball real és molt superior a les dades oficials conegudes.

A més, la reducció salarial s’ha situat en un 20% en els darrer 4 anys; s’ha augmentat la subcontractació i la precarització; la bretxa salarial que se situa en un 60% i s’ha augmentat considerablement la jornada laboral

Per altra part, les delegades i delegats van posar de manifest el fracàs de sindicalisme de concertació i el diàleg social practicat per algunes organitzacions sindicals que li estan fent el joc a les polítiques neoliberals i a la Troica. Aquest sindicalisme és el responsable de la desmobilització social i de la pèrdua de drets i condicions laborals i salarials en no haver plantat cara les polítiques antisocials.

També es va debatre sobre la necessitat de compartir i coordinar les lluites contra les deslocalitzacions, els augments de jornada, les reduccions salarials, la discriminació de la dona, la sinistralitat… del sector, així com la coordinació amb altres lluites per poder fer front la situació que travessem.

En el Congrés es van aprovar les ponències d’organització i política sindical i es van crear cinc gran àrees geogràfiques per millorar la coordinació del treball de la UIS MM.

Finalment, STM – Intersindical Valenciana va aprofitat la seua presència en el Congrés per mantindre nombroses reunions bilaterals amb sindicats d’arreu del món i, especialment, amb la delegació europea que va acordar mantindre una trobada anual.