{/exp:channel:entries}

Itàlia: donem suport als vaguistes!

25 / 03 / 2020 | Intersindical

La prioritat és la lluita contra el coronavirus!

Les organitzacions membres de la Xarxa Sindical Internacional de Solidaritat i de Lluites, entre les quals es troba la Confederació Intersindical, donen a conèixer en els seus respectius països les crides a la vaga llançats per diverses organitzacions sindicals italianes per al dia 25 de març. Una Vaga general de 24 hores, vaga sectorial i / o regional, vaga simbòlica en certs sectors veritablement essencials: diversos sindicats de base italians, entre ells algunes organitzacions membres de la Xarxa Sindical Internacional de Solidaritat i Lluita, criden a la vaga. Tots aquests moviments contribueixen a la resistència dels treballadors i les treballadores davant la patronal i els governs que, arreu del món, posen en perill la nostra salut i les nostres vides i intenten reduir cada vegada més els nostres drets!

A tot arreu cal limitar les activitats professionals a l’estrictament necessari per a la vida de la col·lectivitat; no podem deixar que cap persona corri riscos només per satisfer «l’economia», és a dir, els beneficis dels accionistes ... que, d’altra banda, no s’exposen a aquests mateixos riscos.

Els treballadors i les treballadores, la població i les seves organitzacions sindicals són els que estan en millors condicions per definir les activitats veritablement essencials; han de reduir-se a l’mínim absolut (pel que fa a la salut i a l’alimentació). Per la resta, empresaris i accionistes han acumulat suficients beneficis al llarg dels anys; poden sobreviure en gran mesura fins i tot si les empreses es detenen per un temps.

Les persones que treballen en serveis realment essencials són les que estan en millors condicions per determinar en quines condicions. Els correspon a ells i a elles definir l’organització de la feina, el temps de treball, el personal necessari, etc., i no als seus caps, que són a casa.

Totes les persones treballadores, independentment de la seva situació (assalariades, autònomes, aturades, temporals, estacionals, etc.) han de percebre un 100% dels seus ingressos, amb un mínim garantit per a totes, basat en el cost de la vida a cada país.

Les organitzacions membres de la Xarxa Sindical Internacional de Solidaritat i Lluites donen suport als treballadors i les treballadores d’Itàlia que demà es declararan en vaga; a cada país s’organitzen resistències.

Hem de dotar-nos dels mitjans per dirigir-la nosaltres i que no s’anteposen els interessos dels capitalistes!