Solidaritat amb el professorat grec i el sindicat OLME

L’educació pública i les condicions de treball dels docents a Grècia estan patint un fort cop, una vegada més, pel govern i la Troica.

14 / 05 / 2013 | Intersindical

En un període especialment sensible (amb exàmens dels alumnes que comencen aquesta setmana) el govern va aprovar les següents noves mesures durant les vacances de Setmana Santa, quan les escoles estan tancades:

- Acomiadament de 10.000 mestres suplents a partir de setembre (inici de l’any escolar),
- Mobilitat obligatòria del professorat fixe per tot el país,
- Augment d’hores lectives, 2-5 hores, que podrà generar acomiadaments.
- Altres supressions i fusions de les classes i de les unitats de les escoles i l’augment del nombre d’alumnes per aula.

Les mesures abans esmentades se sumen a les següents mesures aprovades durant els tres anys de les polítiques implementades memoràndums a Grècia pel Govern i la troica (UE-FMI-BCE)

Aquestes mesures han estat:
- Reducció de la despesa pública en educació en un 33% (2009-2012) i en un 47% fins a 2016.
- Reducció dels salaris dels mestres fins al 45% per als docents recentment nomenats.
- Reducció del nombre de professors fixe en un 12%.
- L’avaluació docent està relacionada amb els salaris de desenvolupament, la promoció de grau i acomiadaments de mestres.
- El tancament d’escoles i l’abolició de les estructures de suport a l’educació, la pèrdua de 32,000 hores lectives a la setmana fins al final de l’any escolar a causa de l’escassetat de personal docent, etc

El sindicat grec OLME ha instat el Govern a obrir un diàleg en dues ocasions:

a) abans de la votació d’aquestes mesures,
b) després de la votació de les mesures demanant la seva retirada fins aconseguir un diàleg públic mentre se li exigeix al ministre d’Educació un compromís públic que els acomiadaments no es duran a terme.

El Govern es va negar a participar en un diàleg amb el professorat i el Consell Executiu de OLME va decidir proposar als sindicats locals de professorat una sèrie de vagues (una vaga de 24 hores el 17 de maig i 5 dies vaga el 20-24 maig).

El Govern grec ha realitzat una acció “preventiva” sense precedents, il · legal i anticonstitucional d’emetre ordres de mobilització civil, sobre el pretext que els exàmens dels estudiants s’han de fer sense problemes. La decisió del govern s’ha fet abans que els sindicats locals de professorat s’hagen reunit per discutir la proposta OLME i decidir sobre les mobilitzacions.

STEPV condemna aquesta política del govern antidemocràtic i autoritari i que demana la retirada immediata de les ordres de mobilització civil del professorat.

La lluita en defensa dels drets democràtics i els béns públics és la lluita de tots els treballadors i treballadores.