{/exp:channel:entries}

STM - Intersindical Valenciana participa al II Congrés de la UIS MM

STM - Intersindical Valenciana participarà en el II Congrés de la Unió Internacional de Sindicats del Metall i la Mineria ( UIS MM ) que tindrà lloc a Rio de Janeiro ( Brasil ) els dies 24 i 25 d’octubre de 2013.

13 / 10 / 2013 | Intersindical

És la primera vegada que el Sindicat participa en una reunió de la UIS MM. La decisió de fer-ho s’emmarca en la necessitat de treballar en tots els àmbits ( nacional , estatal i internacional ) per unificar les lluites i donar una resposta forta i unitària que siga capaç de derrotar les polítiques neoliberals .

El congrés serà de gran trascendecia en vista que les conseqüències de la crisi del sistema capitalista i de les polítiques antiobreres i antipopulars, ha col · locat a les treballadores i treballadors de la indústria metal · lúrgica en una situació cada vegada més crítica, a causa dels acomiadaments massius i per tant augment de la desocupació i els treballadors del sector de la mineria principalment als països del Tercer Món seves condicions és encara més greu, en la seva gran majoria és estan sota la modalitat de tercerizar sense dret a sindicació ni a negociació col · lectiva; per tant la precarització del treball s’aprofundeix en aquest sector

Davant la voracitat de les empreses transnacionals, és quan es fa necessari i imprescindible l’enfortiment dels sindicats metal · lúrgics, metal · lomecànica i de la mineria a nivell nacional, regional i internacional. En aquest context la Unió Internacional dels Sindicats de la metal · lúrgia i mineria ( UIS - MM ) considera que ha d’estar a l’altura de la seva responsabilitat per desenvolupar les accions de lluita sota els principis de classe i en base a un programa d’acord amb el sindicalisme de lluita que representa la UIS -MM i la FSM .

Entre els principals aspectes de l’agenda del Congrés compresos en el document polític :

- Impacte de la crisi del sistema capitalista i la resposta dels sindicats
- Les empreses transnacionals i el paper dels sindicats .
- Drets fonamentals de les i els treballadors del sector metalurgico i miner .
- Treball precari
- Negociació col · lectiva .
- Estratègies dels sindicats cap als processos de canvis .
- Seguretat i salut en el treball
- Programa o pla d’acció