Drets

Suport a la lluita del poble palestí i a la campanya internacional de BDS

13 / 07 / 2015 | Intersindical

Intersindical forma part de la Xarxa Internacional de solidaritat i de lluites

La Xarxa sindical internacional de solidaritat i de lluites dóna suport a la lluita del poble palestí ia la campanya internacional de BDS (Boicot, Desinversió i Sancions)

67 anys després de la Nakba, el poble encara lluita per la independència i el dret al retorn. Les treballadores i els treballadors i els sindicats a Palestina tenen una llarga tradició de participació i sacrifici en aquesta lluita, que data dels anys del domini britànic.

El poble palestí contínuament s’enfronta a polítiques colonials i d’apartheid. El poble de Gaza està exposat a agressions militars contínues (2200 van morir a l’estiu de 2014) i un setge econòmic ruïnós; a Cisjordània i Jerusalem Est el poble palestí és desposseït de les seves llars i terres; els que viuen als territoris de 1948 són discriminats per més de 30 lleis racistes; a les refugiades i als refugiats palestins no se’ls permet tornar. Les polítiques racistes d’Israel fan impossible qualsevol organització política que permeta al poble palestí defensar els seus drets i impedeixen qualsevol desenvolupament econòmic productiu que permeti als palestins viure dignament.

En aquesta situació colonial, tots els plans de desenvolupament que s’imposen al poble palestí es basen en polítiques neoliberals que afavoreixen els interessos de grans empreses, locals i internacionals, al mateix temps que fan créixer les desigualtats socials. La capacitat dels palestins de mobilitzar-se pels seus drets socials i polítics està condicionada pel domini colonial, el suport incondicional dels governs occidentals a l’estat israelià, i per la coordinació econòmica i en qüestions de seguretat entre l’estat israelià i l’Autoritat Nacional Palestina.

La xarxa internacional de solidaritat i lluites ha mitigar els fracassos dels estats, donar suport a la resistència dels sindicats independents palestins i oposar-se a qualsevol intent de restringir o criminalitzar la solidaritat cap a Palestina dels ciutadans i treballadors de tot el món.

Considerant el fracàs del procés d’Oslo, el nostre compromís està reflectit en la campanya internacional BDS (boicot, desinversió i sancions) que pretén pressionar Israel fins que es respecten els drets de Palestina:
- El fi de l’ocupació i colonització, el desmantellament del mur i la fi del bloqueig de Gaza
- Iguals drets per als palestins i les palestines que viuen als territoris de 1948, el final de l’apartheid i l’alliberament dels presos polítics
- El compliment del dret al retorn dels refugiats palestins
- Autodeterminació per al poble palestí, per la qual cosa es requereix la fi de l’estat sionista i racista

La nostra xarxa internacional de sindicats ajuda a l’efectivitat de la campanya BDS coordinant mundialment:
- Objetius comuns per als boicots, per exemple els vaixells de l’empresa israeliana Zim, medicines de la farmacèutica Teva, l’empresa d’aigua Mekhorot, etc., i la necessària ruptura de relacions amb el sindicat racista israelià Histadrut.
- Objetius comuns per a les desinversions, com la companyia francesa de telefonia Orange, còmplice de la colonització a palestina, tots aquells que col·laboren amb empreses militars israelianes com Elbit, la britànica G4S ...
- Requisits comuns per a les sancions, que l’estat d’Israel siga jutjat pels seus crims en la Cort Penal Internacional i la reivindicació als estats que trenquen els llaços econòmics, militars i diplomàtics amb l’estat israelià.