{/exp:channel:entries}

Suport internacional a les mobilitzacions del sector ferroviari

Donem suport les aturades i vagues convocades a l’estat espanyol contra la segregació i la ruptura de renfe - operadora i d’adif

30 / 10 / 2013 | Intersindical

Els Sindicats Ferroviaris Europeus pertanyents a la Xarxa Internacional de Sindicalisme Alternatiu , reunits en el dia d’avui a Brussel · les per coordinar i organitzar les lluites en defensa d’un ferrocarril públic, segur i de qualitat, dels drets i condicions laborals, socials i retributives els treballadors i treballadores del ferrocarril en els nostres països, MANIFESTEM :

El nostre rebuig a la decisió del Govern espanyol de segregar Renfe- Operadora en quatre societats i Adif en dos. La segregació de les empreses públiques ferroviàries, pas previ a la privatització del ferrocarril a l’Estat espanyol, és una agressió als interessos dels treballadors i les treballadores del ferrocarril i a la societat en el seu conjunt, i suposa un retrocés per al servei públic ferroviari a Europa .

El model de ferrocarril segregat o privatitzat, com s’ha demostrat en altres països, ha suposat greus conseqüències negatives per a tota la ciutadania i per als ferroviaris i les ferroviàries. Per a la ciutadania suposa pitjor servei, augment de preus, pèrdua de freqüències, pobles incomunicats, pèrdua en la qualitat del servei, disminució de la seguretat.

Per als treballadors i treballadores suposa pèrdua de llocs de treball, substitució de treball estable per treball precari, pèrdua de drets laborals i socials, de salaris, riscos per a la salut, etc .

Per tot això , donem suport a les vagues, aturades i mobilitzacions convocades a l’estat espanyol per CGT i per SF - Intersindical per protestar contra la segregació i ruptura de les empreses públiques ferroviàries , Renfe- Operadora i Adif .

Entenem que una mobilització el més unitària possible, com l’han impulsat des SF - Intersindical i CGT, és la millor garantia per defensar els llocs de treball, les condicions laborals, socials i retributives dels treballadors i les treballadores ferroviàries. És la millor manera de defensar el ferrocarril públic i social al qual tota la ciutadania té dret.

Desitgem èxit en les mobilitzacions i expressem el nostre suport a les treballadores i als treballadors ferroviaris de l’estat espanyol.

Sindicats Ferroviaris Europeus de la Xarxa Internacional de Sindicalisme Alternatiu