Campanya Enllaçats per la Llengua

La campanya Enllaçats per la Llengua convoca accions per als dies 7 i 9 de març

24 / 02 / 2013 | Intersindical

Enllaçats per la Llengua fem una crida a escoles, entitats i ciutadania en general, a penjar el llaç a les façanes, als balcons, a les solapes i als perfils de les xarxes socials.

A Perpinyà, Girona, Barcelona, Castelló, València, Alacant, Eivissa, Palma, El Mercadal, Ciutadella, ja estan preparant accions i se n’hi sumaran moltes altres.

Els darrers mesos s’han succeït atacs sistemàtics contra la nostra llengua arreu del territori, en l’àmbit dels mitjans de comunicació, en l’àmbit de l’Administració Pública i, finalment, en l’àmbit del sistema educatiu, on el català havia avançat més en els darrers anys.

Enllaçats per la Llengua, és una campanya activa en defensa de la llengua, en l’àmbit de tots els territoris de parla catalana i per establir lligams d’actuació continuada. La campanya es centrarà en diverses accions i mobilitzacions que tindran lloc al voltant del 9 de març amb el lema unitari de “ENLLAÇATS PER LA LLENGUA” i la lectura del manifest (enllaç al manifest: http://exllengua.blogspot.com.es/ )

Enllaçats per la Llengua, proposta nascuda a les Illes enfront dels intents de minoritzar el català a les escoles i les Administracions públiques, és avui una expressió que ens convoca a la unitat en la defensa de la llengua que ens és pròpia; més enllà de les Illes, on s’inicià, ens hi hem enllaçat des de la Franja, la Catalunya Nord, el País Valencià i el Principat de Catalunya.

El dia 9 de març hem convocart una jornada general d’acció per la llengua, amb mobilitzacions enllaçades i simultànies

Les accions previstes al País Valencià són:

El dijous 7 de març. Abracem els Centres Educatius:
Educació Infantil i Primària a l’eixida de vesprada.
Secundària i Universitats a les 11 h o al pati.
Es tracta de fer-ho tots els Centres a la mateixa hora.

El dissabte 9 de març es faran concentracions davant de les Delegacions del Govern a Alacant, Castelló i València. I també si ho decidiu a la porta dels ajuntaments que trieu a cada comarca. Les concentracions seran a les 12 h. del dissabte dia 9 de març

Les organitzacions que promouen la campanya són: STEPV – INTERSINDICAL VALENCIANA, USTEC – STES – INTERSINDICAL ALTERNATIVA DE CATALUNYA, STEI-i – INTERSINDICAL ILLES BALEARS, ACCIÓ CULTURAL DE MENORCA, ACCIÓ CULTURAL PAÏSOS CATALANS, AMICS DE LA BRESSOLA, ASSEMBLEA DE MESTRES I PROFESSORS EN CATALÀ - Illes Balears, CASTELLÓ PER LA LLENGUA, CCOO – País Valencià, CCOO Catalunya – Educació, CIEMEN, COAPA, COORDINADORA OBRERA SINDICAL, EL TEMPIR D’ELX, ENLLAÇATS NO ACATEM, ESCOLA VALENCIANA, ESCOLES MALLORQUINES, FAPA – Balears i Pitiüses, FAPA - València, FEDERACIÓ D’ORGANITZACIONS PER LA LLENGUA CATALANA, FEDERACIÓ LLULL (ACPV, OC, OCB), INTERSINDICAL-CSC, ILLENCS PEL CATALÀ, MOVIMENT DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA (Balears i Pitiüses), MOVIMENT DE RENOVACIÓ PEDAGÒGICA (Principat), MOVIMENT FRANJOLÍ PER LA LLENGUA, PDD - PLATAFORMA PEL DRET A DECIDIR, PLATAFORMA CRIDA!, PLATAFORMA PER LA LLENGUA, SINDICAT D’ESTUDIANTS DELS PAÏSOS CATALANS,  TALLERS PER LA LLENGUA, UGT – País Valencià, XARXA D’ENTITATS.