STEPV defensa en el Tribunal Suprem el decret d’usos lingüístics

25 / 02 / 2020 | Intersindical

El Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià – Intersindical Valenciana (STEPV) acudirà demà al Tribunal Suprem per defensar la legalitat del DECRET 61/2017, de 12 de maig, del Consell, pel qual es regulen els usos institucionals i administratius de les llengües oficials en l’Administració de la Generalitat Valenciana. Demà, dimarts 25 de febrer, tindrà lloc una vista oral en el TS per determinar sobre el recurs de cassació presentat per la Generalitat Valenciana i l’STEPV contra la sentència del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana que va anul·lar 13 articles i una disposició final del decret. Aquesta sentència va ser dictada a partir dels recursos presentats pel sindicat CSIF i dos dirigents del PP.

El Sindicat, única entitat que ha defensat als tribunals la legalitat del decret d’usos lingüístics, espera que el TS tinga en compte la seua pròpia jurisprudència i les sentències del Tribunal Cosntitucional per deixar sense efecte la sentència del TSJCV.