Llengua

Intersindical Valenciana reivindica una Llei per la Igualtat Lingüística

17 / 01 / 2016 | Intersindical

Intersindical Valenciana demana al Consell de la Generalitat Valenciana que promulgue una Llei d’Igualtat Lingüística. Per al Sindicat l’actual Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià és obsoleta, no ha donat els resultats esperats i no garanteix els mateixos drets lingüístics per a tota la ciutadania.

El Sindicat ha trobat a faltar, entre les propostes de mesures legislatives que el govern valencià va aprovar la setmana passada en Morella per al proper semestre, una Llei per la Igualtat Lingüística. Aquesta nova llei ha de tindre unes disposicions normatives clares que obliguen a garantir els drets i els deures lingüístics, amb els instruments necessaris per a fer-los efectius, i amb uns objectius de normalitat ben definits, tant en la seua concreció com en els terminis de consecució. Ha de ser una llei transformadora amb un pla d’acció verificable i no una declaració formal de bones intencions.

En eixe sentit, per Intersindical Valenciana, també caldrà modificar i desplegar altres normes, sobretot en matèria de funció pública, ensenyament, mitjans de comunicació, relacions laborals o atenció als nouvinguts, per posar alguns dels exemples que, com a sindicat, més ens afecten. En aquestes normes també s’hauria de contemplar l’establiment del requisit lingüístic per a l’accés a funció pública.

Intersindical Valenciana considera que el Consell hauria de tindre com una de les seues prioritats, per als propers mesos, la promulgació la Llei d’Igualtat Lingüística. Una llei que dinamitze i impulse el canvi el les polítiques lingüístiques dels anteriors governs valencians i supose un avanç real envers la igualtat lingüística.