Les Normes a la Plaça

02 / 12 / 2019 | Intersindical

El Consell Nacional d’STEPV-IV, reunit a Rojales el 30 de novembre de 2019, vol mostrar el seu suport a Castelló per la Llengua, plataforma de la qual formem part, en la seua reivindicació de commemorar el 87 aniversari de les Normes de Castelló a la Plaça Major de la ciutat.

La plataforma tenia el permís concedit des del 25 d’octubre per realitzar els actes centrals el dia 14 de desembre a la Plaça Major. Fa uns dies, a només tres setmanes de la celebració, la plataforma va rebre la revocació del permís per incompatibilitat amb un altre acte de l’ajuntament organitzat amb posterioritat a l’anunci dels actes de les Normes i de la concessió dels permisos. No entenem aquesta falta de sensibilitat en la defensa de la llengua per part d’un govern municipal format per PSOE, Compromís i Podem.

Les Normes de Castelló van ser declarades Bé d’Interés Cultural (BIC) ara fa tres anys per part del Consell. Per a STEPV-IV, aquest reconeixement de ‘Les Normes del 32’ va ser un pas més en la normalització del valencià en el nostre territori. Són aquestes accions les que demostren la voluntat de donar a la nostra llengua la importància i el prestigi que mereix. Açò fa més incomprensible encara la decisió de l’Ajuntament de Castelló de revocar el permís que teníem concedit des de finals d’octubre.

Dijous passat, la Junta de Govern Local, es va reafirmar en la seua decisió i va comunicar a Castelló per la Llengua que la celebració de les Normes calia reubicar-la en altres punts de la ciutat. Així doncs, el Sindicat, a través del seu Consell Nacional, vol demanar a l’Ajuntament de Castelló que rectifique la seua postura, que respecte una celebració que és BIC i que demostre la sensibilitat cap al valencià.

Per últim, STEPV-IV demana un exercici de responsabilitat i coherència als tres partits que formen el govern municipal de Castelló de la Plana, doncs els tres formen part activa de la plataforma Castelló per la Llengua i acaben de ratificar la Carta Lingüística impulsada per aquesta plataforma.
Demanem que ens tornen la Plaça Major.

Volem les Normes a la Plaça.