Notícies

Reunió de coordinació d’entitats i sindicats per tractar sobre la situació de la llengua

17 / 01 / 2013 | Intersindical

Davant l’ofensiva del Govern de Madrid -contrareforma a l’educació proposada pel ministre Wert i que va contra el model d’escola inclusiva i contra la llengua catalana, basca i gallega-, també la dels governs autonòmics del PP del País Valencià i d’Illes Balears -foment del model trilingüe, lliure elecció de llengua, atac als mitjans de comunicació en català...-, s’ha convocat una reunió per proposar accions de protesta a tot el territori de forma coordinada.

La idea sorgí abans de Nadal i en parlàrem a la trobada que férem a Castelló, dia 15 de desembre, dia de la celebració dels 80 anys de l’aprovació de les Normes de Castelló. Hi érem presents diferents organitzacions d’arreu dels Països Catalans. STEPV Intersindical Valenciana, Acció Cultural del País Valencià, Sindicat Estudiants PPCC, Obra Cultural Balear, Sindicat STEI Illes, Sindicat USTEC-STES, Som Escola.CAT, Plataforma per la Llengua, federació d’associacions per la Llengua Catalana FOLC, el CIEMEN, Sindicat CCOO de Tarragona, Assemblea de mestres i professors en català ...

Tots hem fet mobilitzacions i accions a nivell local. Ara creim que hem de continuar fent la feina a nivell local però pensàrem que ho podríem coordinar per tal de fer una acció al voltant de les mateixes dates, amb la participació important i protagonisme de la ciutadania, tal volta amb un lema comú o un contingut semblant de defensa de la llengua i cultura, model d’escola, competències autonòmiques als nostres manifestos… això dins el 2n trimestre i abans de Pasqua. Perquè la idea és dins el 3r trimestre fer una acció de denúncia conjunta davant el Parlament Europeu. Hi tenim una porta oberta.

Per tractar tot això ens volem reunir dissabte dia 19 de desembre a les 11.00h a la seu del CIEMEN al carrer Rocafort, 242 bis, 2n, 08029 Barcelona

PROPOSTA D’ORDRE DEL DIA:

1. Anàlisi de la situació a cada part del territori. Completa, breu i ràpida.
2. Propostes de mobilització a cada part del territori. Lema, manifest, accions, cartells…
3. Contacte amb entitats de Galícia i el País Basc per estructurar, si ho trobam convenient, mobilitzacions coordinades.
4. Tractar de si s’ha de fer una acció conjunta a Madrid.
5. Començar a parlar de la denúncia conjunta de la vulneració dels drets de les comunitats lingüístiques de l’estat per part del govern de l’estat i d’alguns governs autònoms, davant el Parlament Europeu.
6. Precs i preguntes.