STEPV participa jornada sobre Llei Wert i llengües a Iruñea

16 / 03 / 2013 | Intersindical

STEPV ha participat en la jornada sobre la Llei Wert que ha organitzat la Fundació Ezkerraberri a Iruñea

El passat 9 de març, es van celebrar al Kultur Gunea de Berriozar, organitzades per la Fundació Ezkerraberri, unes jornades informatives i d’anàlisi sobre la Llei Wert que impulsa el Govern espanyol. En les jornades que portaven com a títol “Llei Wert: les llengües cooficials davant l’amenaça recentralitzadora” van participar: Josep Maria Cervelló, Som Escola (Catalunya); Vicent Maurí, Intersindical Valenciana, Carlos Callón, Mesa pola Normalització (Galícia); Garikoitz Torregrosa, Sortzen-Ikasbatuaz (Navarra) i Lurdes Imaz, EHIGE (CAV).

Els objectius de la jornada van ser: donar una visió general dels sistemes educatius en les comunitats autònomes amb llengua pròpia; estudiar les possibles conseqüències de l’avantprojecte de llei d’educació del ministre Wert en els diferents sistemes educatius; reflexionar sobre les respostes que s’està produint o s’haurien de produir davant la llei Wert i consensuar una declaració compartida per tots els assistents

A la jornada van participar nombroses persones de la comunitat educativa, dels Moviments de Normalització Lingüística, de les associacions de pares i mares i dels Sindicats STEE-EILAS i LAB. Entre les persones assistents hi era la nostra company Pilar Gonzalves Calatayud que ara treballa a Iruñea i que durant molts anys va estar ocupant llocs de responsabilitat a l’STEPV.