Pensions

15 de desembre, jornada de mobilització en defensa de les pensions públiques

Intersindical Valenciana dóna suport la jornada de mobilització convocada per al dia 15 de desembre per la Coordinadora Estatal en defensa del sistema públic de pensions.

11 / 12 / 2018 | Intersindical

Les mobilitzacions que pretenen aconseguir les reivindicacions que el moviment pensionista ha estat defensant des de fa anys, en especial des de la implantació de les reformes de les pensions de 2011 i 2013. Unes propostes que, de moment, no han estat ateses ni pel govern espanyol ni pel Congrés.
Les principals reivindicacions es concreten en:

• Defensar una pensió digna amb l’objectiu final d’avançar cap a una pensió mínima de 1080 € en concordànça amb els criteris de la Carta Social Europea
  • Incrementar totes les pensions en percentatge igual que l’IPC, aplicar clàusula de revisió automàtica i recuperació del poder adquisitiu perdut als darrers anys.
  • Defensar el sistema públic de pensions davant de les pretensions de privatització. Les pensions també s’han de finançar amb aportacions dels Pressupostos.
  • Exigir la derogació de les reformes del 2011 i 2013, tan lesives per a la classe treballadora en general i per als pensionistes en particular i demanar el restabliment de la jubilació a 65 anys, així com la paralització del factor de sostenibilitat previst pel vinent, que lliga la quantia de la pensió a l’esperança de vida de la persona pensionista.

Per Intersindical Valenciana totes aquestes reivindicacions són necessàries, junt la derogació de la reforma laboral i la millora dels salaris, per donar una resposta global a la situació de les pensions. Una situació produïda per l’aplicació de les polítiques neoliberals que s’han concretat en les reformes laborals i de les pensions dels darrers anys.
Finalment, Intersindical Valenciana fa una crida a totes les persones pensionistes i al conjunt de la societat per donar suport les mobilitzacions convocades per aconseguir les nostres reivindicacions.

• València. Plaça Sant Agustí. 11:30 hores
  • Ontinyent. Plaça Ajuntament. 12:00 hores
  • Alacant, Mercat Central. 11:00 hores
  • Bocairent. Plaça Ajuntament. 12:00 hores.
  • Dénia, Glorieta País Valencià. 12:00 hores
  • Alcoi. Plaça d’Espanya. 12 hores.
  • Castelló: plaça Santa Clara, 11h.