Pensions

Intersindical Valenciana denuncia la connivència de Patronal, Govern, UGT i CCOO per empitjorar la jubilació i les pensions

El Sindicat considera que s’està preparant l’opinió pública per assestar una nova punyalada al dret de cobrar una pensió digna

23 / 04 / 2024 | Intersindical

El diari Las Provincias publicava recentment una noticia amb el següent titular ben cridaner: “Els sindicats s’obrin a posar en marxa noves mesures en les pensions per a contentar Europa”. La gran patronal, el govern de torn i la premsa afí quan parlen dels sindicats només es refereixen a UGT i Comissions Obreres, perquè saben que amb ells poden comptar per aplicar retallades. És el cas del dret a la jubilació, que es pot veure afectat.

“S’està preparant l’opinió pública per assestar una nova punyalada al dret a les pensions dignes” tal i com explica Emilio Lamas, d’Intersindical Valenciana-STICS (Unió Comarcal Foia de Bunyol-Xiva, Plana d’Utiel-Requena i Vall d’Aiora). En les informacions que es publiquen darrerament “es fa referència al dèficit dels ingressos destinat al pagament de les pensions i s’amaga intencionadament que el creixement de l’economia espanyola i els impostos que no paguen les grans fortunes poden equilibrar la balança”, apunta Lamas.

Per a Intersindical Valenciana, la Patronal i UGT/CCOO s’escuden en que no hi ha ingressos suficients per a reduir el dèficit en un context en el qual la Banca ha multiplicat els seus beneficis en un 70% o que la Patronal ha duplicat els marges de beneficis.

Per aquest motiu, davant d’una agressió als drets a tindre una pensió digna, no vorem a eixos sindicats clamar per una vaga general, com sí que passa a França, Alemanya o Itàlia. “Eixos dos sindicats, que tenen la llei de llibertat sindical per a perpetuar-se i els fons econòmics de les fundacions amb les patronals sectorials, i les subvencions de comunitats autònomes i de l’estat, no convocaran una vaga general per a defendre les pensions ni van a facilitar que altres sindicats puguen fer-ho”, conclou Emilio Lamas.