Pensions

El moviment de persones pensionistes es manifesta contra la reforma del ministre Escrivà

25 / 01 / 2021 | Intersindical

Hui, 25 de gener, el moviment de persones pensionistes de l’estat s’ha mobilitzat en nombroses localitats valencianes i de l’estat en defensa del sistema públic de pensions i en contra de la reforma de les pensions que proposa el ministre d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions José Luis Escrivà. En algunes localitats s’ha fer presencialment, en altres s’han suspés les accions programades per la situació de la pandèmia.

Intersindical Valenciana també ha estat present en aquestes mobilitzacions per rebutjar les recomanacions del Pacte de Toledo, així com les propostes del govern espanyol en matèria de pensions.

El Sindicat compateix les reinvindicacions unitàries de les organitzacions representatives del col·lectiu de persones jubilades i pensionistes que es concreten en:

- Negativa als plans de pensió d’empresa que suposen la privatització de les pensions.
- Garantia per llei de la revalorització de les pensions d’acord amb l’IPC real i anual.
- Eliminació de la bretxa de gènere en les pensions.
- Pensió mínima igual a salari mínim. Aquest ha de ser el 60% del salari mitjà, tal com estableix la Carta Social Europea.
- Derogació de les reformes de pensions de 2011 i 2013.
- Derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012.
- Auditoria dels comptes de la Seguretat Social per a determinar la magnitud del saqueig d’aquestes i procedir-ne a la compensació per part de la Tresoreria General de la Seguretat Social.
- Eliminació de coeficients reductors en jubilacions anticipades. 100% de la pensió amb un mínim de 40 anys cotitzats i 60 anys d’edat.