Pensions

En defensa de les Pensions Públiques,  contra les retallades i la privatització

Intersindical Valenciana dona suport a la manifestació del proper 13 de novembre contra el projecte de llei de reforma de les pensions del ministre Escrivá

09 / 11 / 2021 | Intersindical

Les persones pensionistes, la gent treballadora i la ciutadania en general estem convocats a manifestar-nos el pròxim dia 13 de novembre en les capitals dels diferents pobles i comunitats de l’Estat, per a defensar les nostres pensions públiques i demandar al Govern que pose fi a les retallades anunciades a les pensions de misèria i als Plans Privats d’Empresa. Expressem el nostre desacord amb el Pacte de Toledo i amb el pla del Govern de reforma de les pensions que el desenvolupa, liderat pel ministre Escrivá, que fa cas omís de les reivindicacions urgents per les quals venim lluitant des de fa més de tres anys.

Reclamem la dimissió d’Escrivá i una reforma que blinde les pensions Públiques, dignes justes i suficients i faça efectives les nostres reivindicacions. Aquesta nova reforma (la tercera en 10 anys) al dictat de la banca i el poder financer, es traduirà, si no som capaços de posar remei, en retallades de les futures jubilacions i en un pla de privatització del Sistema Públic de Pensions. A més, i entre d’altres qüestions, tampoc garanteix la capacitat adquisitiva de les pensions a partir del 2022, en establir un sistema de càlcul de l’IPC que no permet revisar les retallades fins a passats els 5 anys.

Instem a totes i cadascuna de les i dels parlamentaris del Congrés dels Diputats a rebutjar la reforma continguda en el Projecte de Llei presentat i votar en contra d’ell.

Una vegada més, insistim que:

-Les pensions mínimes han d’incrementar-se fins a equiparar-se al Salari Mínim Interprofessional i aquest situar-se en el 60% del salari mitjà, segons recomana la Carta Social Europea.

-Han de derogar-se les reformes de les pensions del 2011 i del 2013 i les reformes laborals de 2010 i 2012 que retallen pensions i redueixen salaris i cotitzacions socials.

- El “Factor de Sostenibilitat” ha de ser eliminat, sense ser substituït per cap altre coeficient reductor com el “Mecanisme d’Equitat Intergeneracional”

.

-La jubilació ha de tornar als 65 anys per a crear ocupació, per a això és necessari reduir el temps de treball a les 32 hores setmanals i mitigar així la pobresa i la precarietat laboral.

-Els coeficients reductors de la jubilació anticipada amb 40 anys cotitzats han de ser eliminats. Cal establir mesures efectives per a acabar amb la bretxa de gènere en salaris i pensions. La capacitat adquisitiva de les pensions ha de garantir-se a través de revisions anuals, que recullen com a mínim l’increment del cost de la vida

.

-En cas de ser necessari, i com estableix la legislació actual, el pagament de les pensions públiques ha de garantir-se a través dels Pressupostos Generals de l’Estat, sense que es convertisca en deute de la Seguretat Social.

-Davant de les falsedats que es difonen interessadament en els mitjans de comunicació, les pensions públiques són sostenibles, i per això exigim que els comptes siguen clars. Rebutgem que els recursos de la Seguretat Social es destinen a Plans Privats d’Empresa, així com a macrofons que fomenten les Pensions Privades, mesures que trenquen el caràcter solidari del Sistema Públic de Pensions.

-Les nostres reivindicacions van acompanyades de la nostra voluntat de diàleg. Els signants demandem, una vegada més, interlocució directa amb el Govern en tot allò relatiu a les pensions. Aquest és un problema que s’està plantejant en tota la Unió Europea, que mitjançant el PEPP (Pla Europeu de Pensions Privades), proposa avançar cap a sistemes de privatització de les pensions públiques. Per això plantegem aquesta lluita com una acció conjunta de totes les persones pensionistes europees. Cal fer un front comú contra les intolerables pretensions de Brussel·les.

El dia 13 de novembre ningú pot faltar a la cita, fem una crida perquè totes les plataformes de pensionistes i organitzacions socials se sumen a la convocatòria. Parar la reforma Escrivá no sols és un problema dels pensionistes, sinó de tota la societat. El dissabte 13-N, en ciutats i pobles de l’Estat, tenim una cita per a aconseguir les nostres reivindicacions i aturar els plans del Govern de privatitzar i reduir encara més les pensions. La mobilització és la nostra garantia d’èxit

Governe qui governe, les pensions públique sempre es defensen!

Convocants València

Coordinadora Valenciana per la Defensa del Sistema Públic de Pensions
Plataforma Pensionistes Petrer. Plataforma Pensionistes Elda. Plataforma Pensionistes Villena. En Defensa Pensiones Públicas Vega Baja. Plataforma Pensionistes Ibi. Iaioflautas Camp de Morvedre. Pense pensions dignes Sueca. Unió per per les Pensions Alzira. Coordinadora pensionistes Vall d´Albaida Plataforma.  Pensions Xativa la Costera. Plataforma de Pensionistes Paterna. Valencia Iaioflautas. València Gandia Jubilats i Pensionistes de la Safor. Plataforma Pensionistes de Pego

Sindicats i Moviments Socials