Privatització dels serveis públics

Intersindical dóna suport a la recuperació de la gestió pública de la sanitat a la Marina Alta

El sindicat exigeix a Marina Salut una actitud respectuosa amb la iniciativa social de la Plataforma per la Defensa de la Sanitat Pública de la Marina Alta.

13 / 06 / 2013 | Intersindical

La Sindicatura d’Intersindical Salut-Iv, màxim òrgan de govern del sindicat, s’ha reunit a la ciutat de Dénia, com a mostra de suport a la iniciativa popular de la Plataforma per la Defensa de la Sanitat Pública de la Marina Alta, de recollida de signatures per exigir a la Generalitat Valenciana la recuperació de la gestió pública directa de la sanitat del Departament de Salut de Dénia.
Amb la concessió administrativa per la prestació de l’assistència sanitària a la comarca, atorgada a Marina Salut, els veïns i veïnes dels pobles de la comarca han passat a ser ciutadans de segona categoria pel que fa a la protecció de la seua salut. Els i les ciutadanes de La Marina han vist com, poc a poc, la seua salut no és mereixedora de la mateixa atenció que en la resta de departaments de salut; que l’obsessió malaltissa per considerar la salut com una mercaderia i com a objecte de negoci esta deteriorant la qualitat dels servei sanitari.

La gestió privada de la sanitat pública a aquesta comarca ha suposat un deteriorament de la qualitat

Desprès d’alguns anys de gestió privada d’aquest servei públic, ha quedat demostrat que la preocupació per quadrar els comptes i els beneficis empresarials de Marina Salut estan repercutint negativament en els drets dels usuaris i usuàries. En són molts els exemples d’aquest tractament discriminatori els que podem acumular fins avui: començant pel tancament de les urgències a les poblacions de Gata, Pedreguer, Ondara i El Verger, una decisió que no té cap precedent en el conjunt del sistema sanitari valencià; la negativa de l’empresa a derivar els malalts a altres centres sanitaris públics per obtenir el tractament més adequat a les seues patologies o les retallades en material i plantilla en són alguns ben representatius.

Un conjunt d’evidències que ens porten a la conclusió que la gestió privada de la sanitat pública a aquesta comarca ha suposat un deteriorament de la qualitat de l’assistència sanitària de la població i, per tant, ja és hora d’exigir als responsables polítics del Govern de la Generalitat el rescat de la concessió per garantir una sanitat en igualtat de condicions que a la resta de comarques del País.

A més a més, des d’un punt de vista laboral i sindical, també hem d’afegir a la llarga llista de greuges comparatius, el deteriorament de les condicions laborals del personal al servei de la sanitat pública, així com la pèrdua d’ocupació que suposa la reducció de plantilla. Una política de personal, la de Marina Salut, que en cap cas està justificada, perquè l’empresa ha vist sistemàticament incrementada en cada exercici la càpita que rep per habitant i, per tant, no està patint els efectes de les retallades pressupostàries del govern autonòmic com la resta de departaments de salut.

Intersindical Salut-Iv s’adhereix de bon grat, a la campanya de recollida de signatures per demanar a la Generalitat el rescat de la concessió administrativa encetada per la Plataforma per la Defensa de la Sanitat Pública de la Marina Alta. Considerem que es tracta d’una iniciativa popular legítima, que pretén situar als ciutadans de la comarca altra vegada dintre dels estandars de qualitat assistencial del conjunt de la sanitat pública valenciana.

Des d’aquest punt de vista, insistim legítim, de la ciutadania de la comarca per vetlar pels seus drets, no és comprensible que Marina Salut estiga mantenint una actitud bel·ligerant amb la mateixa, posant obstacles per la recollida de signatures als centres o pressionant els treballadors i treballadores per impedir que manifesten lliurement la seua opinió. Pel sindicat, aquesta actitud suposa un atemptat contra la llibertat d’expressió que no té cabuda en una societat democràtica.

Per totes aquestes raons, Intersindical Salut-Iv ha decidit reunir la seua Sindicatura a la ciutat de Dénia, com a mostra de suport amb la iniciativa de la Plataforma per la Defensa de la Sanitat Pública de la Marina Alta i com a mostra de solidaritat amb els treballadors i treballadores del departament que pateixen les pressions de l’empresa;  unes pressions que a totes llums són reprovables. Avui exigirem públicament a Marina Salut un tracte respectuós amb l’expressió de la voluntat ciutadana que representa la campanya, de respecte a la llibertat d’expressió, acabant sense més dilació amb les telefonades als centres de treball i amb el control de les persones que, en l’exercici dels seua drets, decideixen rubricar la iniciativa.