Pensions

Intersindical fa una crida als partits a donar suport reivindicacions dels pensionistes

El Sindicat aposta per la derogació de les reformes de les pensions de 2011 i 2013

17 / 09 / 2018 | Intersindical

Intersindical Valenciana demana els partits polítics valencians que donen suport les reivindicacions de la Cooordinadora Estatal en defensa del sistema públic de pensions. El Sindicat considera necessari que les diputades i diputats valencians voten, en la Comissió del Pacte de Toledo, a favor d’un augment de les pensions igual a l’IPC real i de l’establiment d’una clàusula de revaloració automàtica en cas de desviació d’aquest.

Aquest seria un primer pas que obriria la porta a abordar altres qüestions, com la derogació de les reformes de 2011 (pactada entre el govern espanyol, UGT, CCOO, CEPYME i CEOE) i 2013 (imposada pel govern espanyol ), que suposen un empobriment de les pensions i l’augment de l’edat de jubilació; l’augment de les pensions mínimes i no contributives, la recuperació del poder adquisitiu perdut els darrers anys i acabar amb la bretxa de gènere que pateixen les dones en el moment de la seua jubilació.

Intersindical Valenciana dóna suport la Jornada Estatal de mobilització convocada per dilluns 17 de setembre per la Coordinadora Estatal en defensa del sistema públic de pensions per reivindicar totes aquestes mesures davant la nova reunió de la Comissió del Pacte de Toledo que tindrà lloc el proper dimecres 19 de setembre. El Sindicat espera que els partits polítics estiguen a l’alçada del que demanen les persones pensionistes i el conjunt de la societat i donen un pas ferm per defensar el sistema públic de pensions i unes pensions dignes per a totes i tots.