Mobilitzacions
Vaga General 29-M

Continuen arribant mostres de suport a Intersindical per la vaga general del 29-M

Organitzacions ciutadanes i sindicals internacionals i de l’Estat espanyol donen suport a la vaga general.

Els Verds del País Valencià, durant la reunió a la seu d'Intersindical.
27 / 03 / 2012 | Intersindical

Entre les mostres de suport que aquests dies arriben a Interindical Valenciana, hi ha les dels sindicats docents South African Democratic Teachers’ Union (SADTU), de Sud-àfrica, i la carta de Christine Blower, secretària general de la National Union of Teachers del Regne Unit, adreçada a Mariano Rajoy. També ens ha arribat una carta de solidaritat de la Internacional de l’Educació, de la qual és membre la Intersindical Valenciana.
La Coordinadora Valenciana d’ONGD (CVONGD) s’ha adherit a la convocatòria de vaga general del 29-M i manifesta que ” amb aquesta adhesió la CVONGD vol fer palés que per a frenar l’actual crisi financera no cal comprometre els drets dels ciutadans i les ciutadanes amb mesures que considerem socialment injustes, laboralment regressives, i econòmicament errònies”.
Fernando Rodal, president de la Confederación d’Educadores Americanos (CEA), ens trasmet que la seua organització: ” se solidaritza amb els milers de treballadorsi treballadores d’Espanya, que el dia 29 de març, van a la vaga general, en lluita per no permetre el lliurament dels drets laborals als interessos de les patronals empresarials.”
La Union Progresista de Inspectores de Trabajo també dóna suport a la vaga en el seu manifest ” Davant el nou marc de relacions laborals, on diu, entre altres coses: “La recent convocatòria de vaga per al pròxim dia 29 de març, més enllà de l’expressió del desacord amb els elements fonamentals de la reforma, té com a objectiu precisament recompondre el clima de diàleg i concertació per a aconseguir una reforma acordada. És un objectiu que compartim, raó per la qual expressem el nostre suport a la convocatòria. “
S’hi han adherit a la convocatòria de la vaga també les Plataformes en defensa de l’aplicació de la Llei d’Autonomia Personal i Atenció a la Dependència (LAPAD), i la Confederación de Asociaciones de Vecinos de la Comunidad Valenciana (CAVE-COVA) fa una crida perquè la ciutadania participe en les mobilitzacions contra la reforma laboral i pels serveis públics.
També ha arribat l’adhesió d’Europa Laica, que afirma que “esta crisis neoliberal, que viene de lejos, tiene tres efectos devastadores, por un lado provoca la desaparición del espacio público, que es el ámbito de confluencia y convivencia de toda la ciudadanía, independientemente de sus convicciones y creencias .”
Per la seua part, la Federación de Asociaciones de Vecinos de València, va acordar en la reunió de la seua Junta Directiva adherir-se a la vaga general del 29 de març, en contra de la reforma laboral.
Així mateix, Intersindical Valenciana ha mantingut entrevistes amb diferents forces polítiques, que han donat suport a la vaga general:

Els Verds del País Valencià, a la seu d’Intersindical

Membres de la Presidència Executiva d’Els Verds del PV i de la direcció d’Intersindical Valenciana es van reunir a la seu del sindicat a València, on van compartir àmpliament l’anàlisi de la reforma laboral i dels retalls del PP i de la importància que té una àmplia resposta de la classe treballadora i la ciutadania davant de la Vaga General del 29M per aturar aquestes polítiques neoliberals i antisocials del PP. Van estar d’acord amb la necessitat d’una eixida de la crisi des d’un model econòmic menys consumista, més igualitari i equitatiu. Una reunió molt positiva i interessant.