Mobilitzacions

Resposta contundent de la comunitat educativa a les polítiques del PP contra l’educació pública

La vaga del 23 de maig, convocada per la Plataforma per l’Ensenyament Públic, va ser tot un èxit. Al voltant d’un 70% del professorat valencià la va secundar

Manifestació del 23 de maig a Castelló
24 / 05 / 2024 | Intersindical

La comunitat educativa del País Valencià ha parlat ben clar: l’educació pública no es toca! És la principal conclusió de la jornada de vaga i mobilitzacions que va convocar ahir la Plataforma per l’Ensenyament Pública, de la qual forma part STEPV-Intersindical Valenciana. La vaga, xifrada al voltant del 70%, va ser tot un èxit. Des de primera hora del matí es va poder observar la poca afluència de professorat -i també d’alumnes- als centres educatius públics valencians. Situació que es va veure reflectida en les diferents mobilitzacions que van tindre lloc arreu de tot el territori valencià (Alacant, Dénia, Port de Sagunt, Alcoi, Elx, Torrevella, Alcoi, Gandia, València, Castelló, Ontinyent, Petrer i Vall d’Uixó). Igualment massives van ser les manifestacions de la vesprada que van tindre lloc a Castelló, València i Alacant.

Imatge de la manifestació de València

Pel que fa als motius que han conduït a la convocatòria de la vaga, els més importants són següents: la mal anomenada llei de llibertat educativa, que arracona al valencià (especialment en les zones castellanoparlants); l’eliminació del pla Edificant; l’aplicació del segregador Districte Únic en el procés d’admissió del nou alumnat, que clarament beneficia els centres concertats; i les retallades aborronadores que patiran el curs que ve les EOI i els centres públics, com s’ha vist en la proposta d’arranjament escolar de la Conselleria dirigida per José Antonio Rovira.

Imatge de la manifestació d’Alacant

La Plataforma exigeix a la Conselleria d’Educació i al govern valencià que s’atenguen les reivindicacions de la comunitat educativa i deixen d’atacar l’escola pública. Així mateix, agraeix l’enorme implicació de tots els sectos educatius, entitats i organitzacions que van fer possible que la vaga d’ahir fora tot un èxit.

Clica ací per llegir el text d’agraïment de la Plataforma.