Formació

Intersindical Valenciana celebra la II Escola Sindical

27 / 02 / 2020 | Intersindical

Durant els dies 28 i 29 de febrer, a Alacant, tindrà lloc la II Escola Sindical de la Intersindical Valenciana sota el lema “Plantem Cara”. En aquesta està prevista la participació de 120 persones dels diferents sindicats que hi formen part. El lema triat pretén posar en valor el paper del sindicalisme i, en concret, del model sindical que representem. Un sindicalisme profundament democràtic i participatiu, on totes les decisions es prenen a les assemblees de treballadores i treballadors; majoritari i representatiu en diversos sectors, com ara la Generalitat Valenciana, Ford, À Punt, EMT, FGV, ensenyament públic, administració de justícia, sanitat, universitats valencianes, sector públic instrumental, administració del Consell, administracions locals, i en diverses empreses públiques i privades; autofinançat per les quotes de les persones afiliades, un fet que, a diferència d’altres sindicats, li garanteix la total independència i autonomia sindical i vinculat a la realitat laboral, social i política del territori.

La conferència inaugural està a càrrec de Vicent Cucarella que parlarà sobre “Economia per un futur sostenible”. A més estan previstes altres conferències com: “la situació dels drets humans a Colòmbia” o “la Intersindical Valenciana i les nostres línies polítiques”. També tindran lloc tallers sobre: les tècniques de la negociació col·lectiva, l’ús de les xarxes socials com a eina sindical o el tractament de textos per a la difusió en premsa.

La II Escola Sindical també servirà per celebrar els 15 anys de la constitució de l’Escola Sindical de Formació Melchor Botella que es va constituir a Elx i que porta el nom del dirigent històric del Sindicat. En l’acte commemoratiu intervindran totes les persones que ha estat directores.

Intersindical Valenciana està formada pels sindicats:

-Sindicat de Treballadores i Treballadors de les Administracions i Serveis Públics (STAS)
-Intersindical Salut
-Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià (STEPV)
-Sindicat de Treballadors i Treballadores del Metall (STM)
-Sindicat de Treballadores i Treballadors de la Indústria, Comerç i Serveis (STICS)
-Sindicat Ferroviari del País Valencià (SF-i)
-Col·lectiu Autònom de Treballadores i Treballadors del País Valencià (CATPV)
-Sindicat de Treballadores i Treballadors per la Unitat de Classe (TUC)
-Organització Sindical Unitària de Treballadors i Treballadores (OSUT)
-Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilades
-Intersindical Jove