Mobilitzacions

Intersindical Valenciana convoca vaga el 28 d’octubre per la consolidació del personal temporal i interí

La vaga es convoca en l’àmbit estatal per diferents sindicats davant la tramitació del decret Iceta sobre la temporalitat del personal del Sector Públic

15 / 10 / 2021 | STEPV

Intersindical Valenciana, juntament amb altres sindicats, tant del País Valencià com de l’estat, convoquem a una vaga el pròxim 28 d’octubre al personal temporal i interí en l’àmbit públic (educació, sanitat, funció pública, justicia, administració general de l’estat, administracions locals, sector públic instrumental, etc.).

Amb la tramitació parlamentària del projecte ja no hi ha marxa enrere

La convocatòria de la vaga continua les mobilitzacions convocades des de la publicació de l’esborrany del decret sobre la reducció de la temporalitat, conegut com a decret Iceta (acordat amb CCOO, UGT i CSIF). Les organitzacions convocants van rebutjar el Decret Iceta perquè castigava les persones interines a l’acomiadament i a una indemnització pírrica si no aproven una oposició, quan l’administració, culpable de la situació d’abús de temporalitat reconeguda pel Tribunal de Justícia de la Unió Europea, n’eixirà indemne.
El projecte de llei està actualment en tràmit parlamentari al Congrés dels Diputats. Les esmenes que han presentat els partits, en molts casos, no responen a les necessitats del personal interí i no s’ajusten a la Directiva Europea 1999/70 que pretén, precisament, impedir l’abús de temporalitat. La solució que proposa Intersindical Valenciana és l’aplicació de l’article 61.6 de l’EBEP, és a dir, la realització de processos selectius de consolidació d’aquest personal basat en un concurs de mèrits a tot el personal interí i temporal amb 3 o més anys de serveis, consecutius o no. Una solució legal perquè ja està contemplada en la pròpia llei que el Decret Iceta modifica. Celebrem que alguns partits polítics del Congrés estiguen defensant també l’aplicació d’aquest article de l’EBEP en la tramitació del projecte de llei però en canvi, altres, continuen condemnat el personal interí i temporal al frau de llei amb les esmenes proposades.
Amb la tramitació parlamentària del projecte de llei de mesures urgents per reduir la temporalitat, ja no hi ha marxa enrere. Estem en una fase decisiva i, per tant, és el moment del reconeixement de l’abús de la temporalitat, del rescabalament el dany causat i de la fixesa com a sanció. Per això considerem que és imprescindible que el personal temporal i interí secunde la vaga, exigint dels diputats i diputades de Congrés que legislen per resoldre definitivament el problema i que ho facen pensant en les persones i en els serveis públics.

Descarrega’t el cartell de convocatòria ací