Llengua

Intersindical Valenciana demana als partits que no usen la llengua com arma electoral

Intersindical Valenciana considera que alguns partits polítics valencians haurien de deixar d’usar la llengua com una arma electoral, com un element de confrontació partidista i ciutadana, i dedicar-se a potenciar el seu ús institucional i social com vol la majoria de la societat valenciana.

25 / 01 / 2019 | Intersindical

El Sindicat alerta que els discursos de determinats líders polítics sobre la llengua que s’han escoltat els darrers dies, però que vénen de lluny, estan molt deslligats de la realitat sociolingüística valenciana i generen un discurs d’odi i confrontació inadmissible en una societat moderna i democràtica. No és cert que el castellà estiga en perill al País Valencià ni que cap persona castellanoparlant siga discriminada, tot el contrari, la llengua en perill és el valencià i les persones discriminades, en nombroses ocasions, són les valencianoparlants. Un exemple recent és la no atenció per part d’una metgessa a una pacient que parlava en valencià en un centre de salut de la ciutat de València. Aquest cas no és un fet aïllat, són moltes més les situacions de vulneració dels drets lingüístics de les persones valencianoparlants, fins i tot la mateixa vicepresidenta del Consell ha estat interpel·lada per un membre de seguretat privada de FITUR per parlar en valencià amb el seu equip.

Intersindical Valenciana demana els partits polítics responsabilitat en el tractament de les qüestions lingüístiques; per aquest motiu, considera que haurien de respectar els dictàmens de les institucions acadèmiques i lingüístiques, així com afavorir una veritable igualtat lingüística en tots els àmbits de la nostra societat, incloent-hi la necessitat que tot l’alumnat valencià domine, en acabar els seus estudis obligatoris, les dues llengües oficials i, si més no, una llengua estrangera.

A més, Intersindical Valenciana també fa una crida a deixar d’assenyalar el professorat valencià acusant-lo d’adoctrinament. Una acusació falsa i greu que és inacceptable, sobretot quan prové de persones que han exercit càrrecs de responsabilitat en el govern valencià que han destacat per l’ús partidista que han fet de l’Administració valenciana i per atacar durament els serveis públics i els seus professionals.

Finalment, Intersindical Valenciana adverteix que no es quedarà aturada mentre s’ataca les empleades i empleats públics, els serveis públics o l’ús i l’ensenyament del valencià. En eixe sentit, informa que acudirà als tribunals de justícia i convocarà les mobilitzacions que siguen necessàries per tal d’impedir-ho.