Llengua

Intersindical Valenciana demana l’aprovació immediata de la Llei de la funció pública amb la competència lingüística

Intersindical Valenciana demana als partits que han de conformar el nou govern valencià que aproven de manera immediata la llei de la funció pública valenciana, ara que el Consell Jurídic Consultiu (CJC) ha emès el dictamen sobre el projecte de llei de la funció pública valenciana.

23 / 05 / 2019 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha estudiat el contingut del dictamen del CJC i considera molt positiu que s’haja admès totalment, sense cap objecció, l’exigència de la competència lingüística en l’accés a la funció pública. Aquesta és precisament la posició que ha manifestat sempre Intersindical Valenciana i així ho va demostrar com una de les entitats impulsores de l’acord sindical signat al desembre de 2016, on precisament reclamàvem incloure la competència lingüística en la llei.

Intersindical Valenciana comparteix l’única objecció que fa el Consell Jurídic Consultiu a la regulació específica de la competència lingüística. En la disposició final tercera, l’avantprojecte establia que si no s’aprovava el decret que ha d’establir els nivells lingüístics, a l’any d’entrada en vigor de la llei s’aplicarien els que fixava aquesta disposició de la llei. En efecte, Intersindical està d’acord que una llei no pot preveure incompliments i per això, compartim amb el CJC la necessitat que es complisquen escrupolosament els terminis establerts. En conseqüència, exigim no sols que s’aprove la llei sinó també que es dicte, en el termini obligat de 6 mesos, el decret que ha d’establir els nivells corresponents de valencià que s’han d’acreditar en cada lloc de treball.

Des d’Intersindical Valenciana hem denunciat al llarg de la legislatura els retards incomprensibles del Govern valencià a l’hora d’aprovar aquesta llei, precisament quan la immensa majoria de les forces sindicals ja havien signat un acord en aquest sentit en 2016. Per això en la legislatura que ara comença Intersindical Valenciana exigirà des del moment de la constitució del Govern, que aquest envie el projecte de llei a les Corts i l’aprove i que de manera immediata porte a negociació sindical el decret que desplegue els termes concrets de l’acreditació dels nivells de la competència lingüística.

Finalment, des d’Intersindical Valenciana mostrem la nostra satisfacció perquè del dictamen del CJC es desprèn que l’exigència de la competència lingüística que hem reclamat des de fa molt de temps s’ha vist clarament que no té cap objecció jurídica i que els únics impediments són merament de càlcul polític. Per això, reclamem des d’ara mateix que aquesta siga la primera llei que tramiten les noves Corts Valencianes. Només si el personal de les administracions públiques és competent en valencià podrà garantir el nostre dret a atendre’ns, oralment i per escrit valencià. Intersindical Valenciana estarà ben atenta perquè això es complisca, a fi que, després de 37 anys després de l’oficialització del valencià en l’Estatut d’Autonomia, per fi es garantisquen tots els drets dels valencians i les valencianes a usar i ser atesos en la llengua pròpia.