Mobilitzacions

Intersindical Valenciana dona suport a les mobilitzacions de la Unió Llauradora i Ramadera

La primera protesta ha tingut lloc hui al port de Castelló per denunciar la competència deslleial que suposen les importacions de països tercers.

07 / 02 / 2024 | Intersindical

Intersindical Valenciana s’ha concentrat aquest matí en companyia de la Unió Ramadera i Llauradora al port de Castelló per denunciar la situació crítica que pateix el camp valencià. A les males collites i els alts costos de producció s’han de sumar altres circumstàncies com ara la competència deslleial que provoquen les importacions de països tercers. L’arribada de productes agrícoles des de l’altra punta del món (a preus irrisoris i esquivant controls sanitaris) és una condemna a mort per al nostre sector primari.

Des del Sindicat considerem que s’ha d’apostar pel consum de productes de proximitat. D’una banda garantim la sostenibilitat (l’enorme trànsit de vaixells als nostres ports, tenen un elevat cost mediambiental). I, d’altra banda, assegurem la pervivència del model productiu tradicional del País Valencià i del nostre territori.

Aquesta ha sigut la primera acció d’un extens calendari de protestes i mobilitzacions que ha posat en marxa la Unió Llauradora i Ramadera. La més forta serà una tractorada tindrà lloc el proper 21 de febrer a Madrid.

Per consultar la resta d’accions clica ací.