Davant la crisi

Intersindical Valenciana en defensa dels serveis públics

El Sindicat exigeix que l’experiència de la COVID-19 servesca per blindar uns serveis públics gratuïts, universals i 100% públics

31 / 03 / 2020 | Intersindical

Intersindical Valenciana exigeix la protecció de tot el personal de les administracions i empreses públiques que està en primera línia de lluita contra la COVID-19: sanitat, dependència, majors, emergències, serveis socials o neteja. És urgent que totes les persones compten amb el material necessari per protegir-se, garantir espais de treball segurs que impedesquen el contagi i, per descomptat, el respecte pels seus drets laborals, el dret a la salut laboral i a la conciliació.

El Sindicat és conscient de l’enorme esforç de tota societat, però recorda que algunes persones que fan front a la COVID-19 pertanyen a sectors enormement castigats per les mesures neoliberals i s’enfronten a la falta de personal i material en la crisi sanitària. És el cas de les persones que estan a càrrec d’un sector de risc, com ara les persones grans i dependents. Per aquest motiu, exigim el necessari augment de les plantilles de manera immediata i permanent, l’adequada protecció i la garantia que el seu treball es realitzarà en espais segurs i amb rigorosa atenció al dret de treballadores i treballadors. A més, recorda que precisament alguns dels sectors més exposats al contagi són fortament feminitzats, especialment castigats per les retallades i per la falta de seguretat laboral i econòmica: sanitat, neteja, cura de gent gran i dependents, alimentació... Són treballs feminitzats que, en molts casos, es troben externalitzats, amb uns salaris baixos i amb una important bretxa salarial.

El Sindicat exigeix: recuperar la gestió directa dels serveis externalitzats o privatitzats, per part de les diferents administracions públiques; dotar de les mesures necessàries per garantir que el treball es realitze amb seguretat; garantir la conciliació de la vida laboral i personal, ja que segueixen sent les dones les encarregades de les cures també a casa; establir una xarxa pública potent per a l’atenció de les persones grans, dependents o menors i implementar les mesures necessàries per potenciar i enfortir tots els serveis públics.

D’altra banda, Intersindical Valenciana considera que ara estem en un bon moment per recordar a les administracions públiques i al conjunt de la societat que cal revertir totes les retallades de l’última dècada, especialment la recuperació de les plantilles, salaris i condicions laborals. Cal, a més, nacionalitzar els sectors estratègics de l’economia, recuperar la gestió pública directa dels serveis públics externalitzats i de tots els treballs relacionats amb aquests, així com apostar per uns serveis públics gratuïts, universals i 100% públics, que servesquen per garantir els drets de totes les persones.

Intersindical_Valenciana_en_defensa_dels_serveis_públics.pdf

download16x16 [url=https://www.soberaniaalimentaria.info/otros-documentos/luchas/723-carta-mapa]https://www.soberaniaalimentaria.info/otros-documentos/luchas/723-carta-mapa[/url]