Davant la crisi

Intersindical Valenciana exigeix govern mesures per combatre la crisi

08 / 05 / 2021 | Intersindical

Intersindical Valenciana exigeix al govern espanyol que faça polítiques favorables als interessos de les treballadores i treballadors i de la majoria de la població, de manera immediata, en compte de dedicar-se a buscar el beneplàcit de la CEOE, la banca, les elits i la Comissió Europea. El govern espanyol ha d’apostar per millorar els drets i les condicions de vida de la majoria de la població i no per contentar a eixa minoria que viu a costa del nostre treball i de la nostra vida. Des de la Intersindical Valenciana estem observant que les seues darreres actuacions i anuncis van encaminats a consolidar les polítiques neoliberals, com ara la proposta del ministre José Luis Escrivá sobre pensions o algunes de les propostes del Pla de recuperació, transformació i resiliència.

Estem d’acord en que cal reactivar l’economia; però en cap cas, la inversió pública ha de ser un xec en blanc per a la gran patronal i la banca; com tampoc fer recaure el pes del deute públic sobre la imposició a les classes mitjanes i populars. Ha d’haver contrapartides clares que, contràriament al que va passar amb la crisi de 2008, asseguren una redistribució equitativa de la riquesa i que la millora de l’economia arribe també a les famílies.

En aquest sentit, Intersindical Valenciana considera que calen polítiques socials, laborals, mediambientals, econòmiques i fiscals valentes i decidides per combatre les desigualtats, la pobresa, l’exclusió social, la precarietat i per garantir els drets de les treballadores i treballadors i de la gent en situació de vulnerabilitat. L’escut social ha estat i és insuficient, cal anar més enllà amb un veritable Pla de Xoc Social per la recuperació per a la transformació social. Unes actuacions que ha de ser immediates, sense més retards, i sense acceptar les pressions i els xantatges dels poders fàctics de l’estat ni de les elits econòmiques i financeres.

Això implica que una part important dels fons europeus de recuperació i dels pressupostos generals de l’Estat han de destinar-se a combatre les desigualtat i l’exclusió; però, també, és necessari que vagen acompanyats de profunds canvis legislatius que contribuïsquen a vertebrar una autèntica transformació social. Raó per la qual, Intersindical Valenciana exigeix: la derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012; la derogació de les reformes de les pensions de 2011 i 2013; l’augment del SMI, els salaris i les pensions; l’establiment de la Renda Bàsica Universal; la implementació de mesures per garantir la salut i la seguretat en el treball; la racionalització del calendari i dels horaris laborals; la reducció de la jornada laboral a 32 hores i 4 dies a la setmana; la igualtat en el món del treball per a totes les persones, independentment de la seua orientació sexual, gènere, procedència o edat; el dret a un habitatge digne, adequat i assequible; el suport a les persones majors i el dret a una pensió pública digna; la millora dels serveis públics; la consolidació del personal temporal de les administracions i empreses públiques; avançar cap la justícia fiscal, una fiscalitat progressiva i la sobirania fiscal; l’accés universal als béns comuns i avançar envers un Marc Valencià de Relacions Laborals i protecció social.

Per al Sindicat, ara és el moment de posar en marxa totes aquestes mesures, així com altres en diversos àmbits de la societat, les treballadores i treballadors no poden esperar més temps per fer front els efectes de la pandèmia sanitària i de l’anterior crisi de 2008 que encara perduren, la situació que travessen molts col·lectius i moltes persones no ho permet.

Finalment, des de la Intersindical Valenciana s’adverteix al govern que s’intensificaran les mobilitzacions i les mesures de pressió si no actua per donar resposta a les legítimes reivindicacions de les treballadores i treballadors.

Intersindical_exigeix_govern_mesures_per_combatre_la_crisi_8_maig_2021.pdf