Davant la crisi

Intersindical Valenciana urgeix a intensificar l’agenda laboral i social

01 / 09 / 2021 | Intersindical

El Sindicat demana als governs, valencià i espanyol, que aposten per intensificar les polítiques socials, laborals i económiques per capgirar la situació que travesa el món del treball i una part important de la societat afectada per la sindèmia motivada pels efectes de la crisi de 2008 i la crisi generada per la COVID-19. Per a la Intersindical Valenciana cal, amb urgència, que l’agenda dels assumptes que afecten les treballadores i treballadors i la majoria de la societat siguen prioritaris donada la situació d’emergència social que vivim en aquest moment.

Intersindical Valenciana ha demanat, amb insistència, un Pla de Xoc Social per a que l’eixida de la crisi servesca per avançar en el procés de transformació social i evitar tornar a la situació anterior de la pandèmia. És per això que ha estat molt crítica amb les comissions per la reconstrucció que no han servit per atacar les desigualtats socials ni per acabar amb la precarietat, la temporalitat i l’exclusió socials que caracteritzen les relacions laborals a hores d’ara, sinó tot el contrari. La negativa del govern espanyol a augmentar el SMI, l’acord de pensions amb els agents socials i l’augment de l’IPC, l’acord sobre temporalitat del sector públic o la pèrdua de poder adquisitiu de la classe treballadora en són exemples que del camí que no s’ha de recòrrer. Per tot açò, des de la Intersindical Valenciana, en aquesta tornada a l’activitat en el nou curs polític creu necessari i indispensable que s’apliquen mesures concretes per millorar el drets laborals i socials, avançar envers un nou model productiu i un treball digne, estable i saludable, augmentar el SMI, el salaris i les pensions, solucions reals per a la situació d’abús en les administracions i empreses públiques, acabar amb la bretxa de gènere i les discriminacions per raó de sexe, edat, procedència, identitat de gènere o orientació sexual al món del treball, establir una renda bàsica universal, entre altres mesures, així com abordar mesures reals, més enllà de declaracions institucionals, per incorporar al món laboral, amb drets i garanties, a les persones joves, les dones i els migrants. Aquestes mesures, i altres, passen per la necessària derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012, la derogació total de les reformes de les pensions de 2011 i 2013, així com rebutjar l’Acord de Pensions signat pel govern, la patronal i uns sindicats que no representen el moviment pensionista, i per avançar envers un Marc Valencià de Relacions Laborals i Prestacions socials, una fiscalitat progressiva que garantesca la justícia fiscal i un finançament valencià que permeta el disseny i l’aplicació de polítiques pròpies per part de la Generalitat.

Unes mesures que s’han de complementar a la necessitat de garantir els drets més bàsics per poder viure dignament. En concret, garantir el dret a l’habitatge, l’educació, la salut o l’accés als béns comuns que ara estan en qüestió per a amples segments de la societat per un augment brutal dels preus, entre els que destaca la llum o l’habitatge o per les polítiques especulatives per fer negoci. És a dir, posar en el centre de la política a les persones treballadores, els sectors més vulnerables de la societat i la majoria de la societat.

Intersindical Valenciana considera que per avançar en aquest camí cal l’organització, la unitat, la lluita i la mobilització que servesca de contrapoder davant les elits econòmiques. És per això que fa una crida als altres sindicats, les organitzacions socials, feministes, de joves, migrants, per treballar conjuntament per forçar una agenda social i laboral per capgirar les polítiques, combatre les desigualtats socials i avançar envers una societat més justa, més lliure i més igualitària.

Intersindical Valenciana participarà en les mobilitzacions convocades pel moviment sindical alternatiu per al proper 25 de setembre per reivindicat fixesa a les administracions públiques, en la convocatòria del 10 de setembre per exigir la regularització de les persones migrants, la manifestació convocada pel moviment pensionista per al proper 16 d’octubre o la manifestació per exigir un finançament valencià convocada per al 9 de novembre, entre moltes altres convocades per sindicats i plataformes unitàries, en considerar que la lluita als centres de treball, als barris i als carrers són una eina fonamental i necessària per conquerir drets socials, laborals i econòmics.

Finalment, Intersindical Valenciana recorda que els propers dies 19, 20 i 21 de novembre tindrà lloc el seu VI Congrés que se celebrarà a Alboraia (L’Horta) sobra el lema: “Intersindical. La nostra veu. La nostra força”, en el que participaran representants dels 11 sindicats confederats, així com sindicats i entitats amb les que hi col·labora.