Mobilitzacions

Intersindical Valenciana fa una crida a la mobilització ciutadana el 15 Juny

“Per una Europa més social i democràtica”, “Per l’ocupació de qualitat, els serveis públics i la protecció social” són els lemes de la convocatòria extensiva a tots els països de la Unió Europea.

Roda de premsa d'aquest matí, amb Rafa Reig, d'Intersindical Valenciana.
13 / 06 / 2013 | Intersindical

Avui s’ha celebrat la roda de premsa per la presentació de les manifestacions que, aquest dissabte 15 de juny, es celebraran al País Valencià: València, Sant Agustí, 18h, Alacant, Av. Estació, 18:30h Castelló, Sant Lluís, 19:00h.

El 15-J tracta de fer públic el rebuig social a les polítiques d'austeritat de la Unió Europea

Convoquen de forma unitària la Cimera Social, amb la Plataforma per l’Ensenyament Públic, l’Aliança per un Sistema Públic de Serveis Socials i Plataforma per la Millora i Defensa de la Sanitat Pública Valenciana i té un contingut eminentment social, perquè, a grans trets, es tracta és de fer públic el rebuig social a les polítiques d’austeritat de la Unió Europea; unes polítiques que estan sent seguides amb una submissió absoluta pels governs de l’Estat i del País Valencià.

Utilitzar el qualificatiu “d’austeritat”, és probablement una definició simplista d’unes polítiques que, tots i totes sabem, pretenen fer recaure el pes de la crisi sobre les persones, sobre la classe treballadora, i no sobre els autèntics responsables: els bancs, les multinacionals i els estats que emparen els especuladors.

Els ciutadans i ciutadanes rebutgem les directrius que emanen de la Troika, rebutgem les polítiques de les institucions europees i dels governs espanyol i valencià, perquè han fet augmentar la desocupació, la degradació dels drets i relacions laborals, la pobresa i l’exclusió, especialment, entre els col·lectius més desafavorits: dones, persones migrants, gent jove, persones majors, persones amb malalties mentals o cròniques i, fins i tot, a la infància.

Davant l’economia especulativa, la destrucció de l’estat de benestar, la precarietat laboral i la pèrdua de drets democràtics, la societat, les persones, exigim un canvi i, a més a més, presentem alternatives: potenciació de l’economia productiva, creació d’ocupació de qualitat, introducció d’un sistema fiscal equitatiu i progressiu sense excepcions, desenvolupament dels serveis públics i de protecció social i un sistema democràtic participatiu que ens permeta exercir un control efectiu sobre els poders públics.

Perquè ens sobren els motius, perquè la raó ens acompanya, cal que el dissabte, 15 de juny, eixim al carrer. Cal que manifestem el nostre rebuig frontal a les polítiques capitalistes i que exigim de la Comissió Europea, del Govern de l’Estat i de la Generalitat una política per a les persones. Un País Valencià més social i democràtic és possible.

Acudeix i fes-te sentir!