Davant la crisi

Intersindical Valenciana forma part del Pla de Xoc Social

10 / 06 / 2020 | Intersindical

Intersindical Valenciana és una de les entitats que ha constituït el Pla de Xoc Social – País Valencià per coordinar les actuacions dels col·lectius socials i sindicals en aquesta situació de pandèmia sanitària i social i per treballar per evitar que la crisi la tornen a pagar les treballadores i treballadors i la majoria de la societat.

El Pla de Xoc Social - País Valencià es coordina amb el Pla de Xoc Social estatal que agrupa als diferents territoris i organitzacions socials i sindicals.

Intersindical Valenciana fa una crida a les persones afiliades, simpatitzants i a totes les persones i col·lectius a difondre totes les propostes i informacions que es vagen generant, així com a participar activament en les actuacions i mobilitzacions que convoque.

A continuació us passem a detallar tota la informació sobre el Pla de Xoc Social.

Què és el Pla de Xoc Social?

Una plataforma de diferents col·lectius de diferents comarques del País Valencià que lluitem per aconseguir una eixida justa i social a la crisi associada a la pandèmia del coronavirus.

Què demanem?

Defensa dels serveis públics, reversió de les retallades, dotació de recursos materials i de protecció per a les treballadores i treballadors sanitaris, pel dret a l’habitatge i per a què ningú siga desnonat durant aquesta crisi.

Defensa dels drets de treballadores i treballadors davant els abusos patronals, pel dret als subministraments bàsics, contra la violència masclista i per la sobirania alimentària entre altres.

Què hem fet fins ara?

- Campanyes a les xarxes socials per exigir un Pla de Xoc Social per evitar que siguen les treballadores i treballadors i el conjunt de la població els que paguen els efectes de la crisi sanitària, en defensa dels serveis públics, la renda bàsica de quarantena o contra les violències masclistes.

- Concentració davant la Conselleria de Polítiques Socials per exigir una renda bàsica de “quarantena” per aquelles persones en situacions d’extrema necessitat.

- Concentració davant de Jutjats per demanar que s’aturen tots els desnonaments previstos.

Qui formem part?

Intersindical Valenciana, CNT València, CGT País Valencià, COS Horta, SEPC València, PAH València, PAH Elx-Crevillent, PAH Castelló, PAH La Safor, Marea Blanca comarques del sud, Decidim País Valencià, EntreBarris, Per l’Horta, Psicòlegs i Psicòlogues sense fronteres, Ecologistes en acció, Sillas contra el hambre, Assemblea feminista 8M Castelló, COS la Plana, Federació d’Associacions de Veïnes i Veïns de València, Coordinadora Valenciana en defensa del sistema públic de pensions, Marea roja Alacant-15M-Baladre, Assemblea de persones afectades pel caos de la RVI,  ATTAC País Valencià i Sindicato de inquilinos de Castelló.

Quines són les accions previstes per als propers dies ?

El Pla de Xoc Social dóna suport a les mobilitzacions convocades pel moviment de pensionistes per al dia 15 de juny.

També s’han convocat mobilitzacions per al proper DISSABTE 20 de juny a diverses ciutats valencianes:

Alacant. Manifestació des de les Escales del Jorge Juan a la Rambla Méndez Nuñez (Plaça Portal d’Elx). 11 hores.
Castelló. Manifestació de la Plaça de Maria Agustina a la Plaça Major. 19 hores.
València. Cervavila des de la Plaça de l’Ajuntament a la Plaça de la Mare de Déu. 19 hores.