Pensions

Intersindical Valenciana ha participat en les mobilitzacions contra la bretxa de gènere en les pensions

01 / 03 / 2021 | Intersindical

Hui, primer de març, s’han fet concentracions en diverses localitats valencianes per exigir que s’acabe amb la bretxa de gènere en les pensions, que afecta de manera molt greu les dones, denunciar les recomanacions del Pacte de Toledo i les retallades del ministre Escrivá.

La Coordinadora Valenciana per la defensa el sistema públic de pensions ha convocat mobilitzacions a València, Sueca, Alzira, Torrevella, Petrer, Elda, Elx, Ontinyent i Xàtiva, en el marc de la mobilització estatal convocada per la COESPE. En totes elles, s’ha reivindicat:

• Eliminació de la bretxa de gènere en les pensions.
  • Garantir per llei la revalorització de les pensions d’acord a l’IPC real i anual.
  • Pensió mínima igual a salari mínim i aquest equivalent al 60% del salari mitjà com estableix la Carta Social Europea.
  • Derogació de les reformes de pensions de 2011 i 2013.
  • Derogació de les reformes laborals de 2010 i 2012.
  • Auditoria dels comptes de la Seguretat Social per a determinar la magnitud el saqueig per despeses impròpies i procedir a la seva compensació a la Tresoreria General de la Seguretat Social.
  • Eliminació de coeficients reductors en jubilacions anticipades. 100% de la pensió amb un mínim de 40 anys cotitzats i 60 anys d’edat.
  • Supressió dels beneficis fiscals a plans privats de pensions, d’empresa i EPSVs.

Les concentracions han comptat amb la presència de sindicats i moviments socials que han centrat les seues intervencions en la igualtat de gènere i la defensa dels drets de les dones donada la proximitat del 8 de març i en censurar la política de pensions del govern espanyol.

Finalment, Intersindical Valenciana anima a les persones jubilades a donar suport i afiliar-se al Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilats.