Mobilitzacions

Intersindical Valenciana i UGT-PV convoquen una marxa per denunciar el balafiament.

La Marxa que començarà a la Plaça de Saragossa – Avinguda del Port, a les 11 hores, del diumenge 24 de juny, té com objectiu denunciar el balafiament de la Generalitat coincidint amb el gran premi de fòrmula 1 i oposar-se a les retallades.

Roda de premsa de presentació de la Marxa contra el balafiament.
21 / 06 / 2012 | Intersindical

Els sindicats Unió General de Treballadors del País Valencià i Intersindical Valenciana hem convocat a les treballadores i treballadors i a la societat valenciana a participar en la Segona Marxa contra el balafiament. La convocatòria coincideix amb la celebració del gran premi de Fòrmula I que està tenint lloc a la ciutat de València durant aquests dies. Un gran premi que és una de les mostres més evidents de la política d’aparador i de malbaratament dels diners públics pel govern de la Generalitat Valenciana. Causa un cert estupor contemplar com, en un moment de profunda crisi econòmica que afecta a la majoria de la societat, un govern destina els recursos de les valencianes i valencians a events que no generen ni riquesa ni ocupació i que sols serveixen per enriquir a unes poques persones.

En el País Valencià tenim molts altres exemples d’aquesta política: l’aeroport de Castelló, els sobrecostos de la Ciutat de les Arts i les Ciències de València, la deficient gestió de la Ciutat de la Llum d’Alacant, la visita del Papa a València… o tots els casos de corrupció com Gürtel, Brugal o el desviament de les partides destinades a la cooperació internacional.

Aquestes actuacions, unides a la profunda crisi econòmica que travessem, ens ha portat a
una situació molt complicada des del punt de vista econòmic. Tenim un dèficit públic molt per damunt de la resta de les Comunitats Autònomes. El govern valencià ha decidit, per fer front a la seua mala gestió econòmica, aprovar diversos decrets que suposen una retallada dels nostres drets, dels serveis públics i de les prestacions socials.

El 5 de gener la Generalitat Valenciana va aprovar el decret de retallades salarials i socials, més conegut com Decret Vela. Unes retallades que afecten a més de 140.000 treballadores i treballadors de la Generalitat Valenciana i a 5.111.000 valencianes i valencians.

Les mesures han suposat per al personal que hi treballa: una rebaixa dels salaris del personal del personal del sector públic educatiu i sanitari; l’acomiadament de més de 8.500 persones interines del sector educatiu el proper 30 de juny; la reducció de la jornada i de les retribucions del personal interí de l’Administració del Consell; una disminució significativa de 440 milions d’euros de les despeses destinades a la sanitat pública i una reordenació del sector públic valencià per justificar la posada en marxa de diversos Expedients de Regulació d’Ocupació en empreses públiques com la RTVV o l’Institut Valencià de la Vivenda.

A aquestes mesures s’han de sumar altres retallades anunciades per diversos consellers. En concret, el conseller de sanitat va anunciar un paquet de 300 mesures que aprofundien
en la privatització de la sanitat pública i la consellera d’Educació ha reduit les partides destinades a educació pública. Paral·lelament, el govern de la Generalitat Valenciana està aplicant les mesures contemplades en els Reials Decrets de copagament i retallades sanitàries i el decret del ministre Wert. Aquests dos suposen un pas més enllà en el deteriorament del servei públic sanitari i educatiu en: augmentar les ràtios de les nostres escoles i instituts amb una disminució del nombre d’aules públiques; augmentar les taxes universitàries impedint a molts estudiants cursar estudis en les universitats; augmentar la jornada lectiva del professorat fet que suposa la augment de la càrrega lectiva i l’acomiadament i desplaçament de milers de professores i professors; la reducció de les partides destinades a beques de menjador, llibres o transport; el repgament farmacèutic; la privatització de la gestió sanitària; la congelació de les ofertes públiques d’ocupació; la disminució del personal sanitari….

Totes aquestes mesures que han estat aprovades pel govern valencià s’estan aplicant o estan en vies de fer-ho en un futur immediat. I ho estan fent sense comptar amb el suport de la majoria de la societat valenciana, els sindicats, les associacions o plataformes socials o els partits polítics de l’oposició. És a dir, estan imposant-les manu militari, sense buscar cap acord o consens social; sense importar-los la repercussió que puga tindre entre les valencianes i valencians; sense importar-los el deteriorament dels serveis públics
o l’empobriment de les treballadores i treballadors; sense importar-los que més del 50% de les persones joves estiguen aturades; sense importar-los que totes les mesures aprovades afecten negativament a les dones, persones immigrants i jubilades; sense importar-los que les retallades ens condemnen a un futur de misèria.

Davant d’aquesta situació, nosaltres demanem la dimissió dels responsables de la situació que travessem, en especial del conseller Vela que ha estat un dels màxims responsables dels pressupostos i de l’economia valenciana durant molts anys.

Des dels sindicats convocants, considerem que cal canviar la situació social, laboral i política del país. Nosaltres ens estem oposant a totes aquestes polítiques des de fa molt de temps, més intensament des del passat mes de gener, i continuarem fent-ho mentre continuen les retallades i els plans d’ajustament del govern espanyol i valencià