Llengua

Intersindical Valenciana per la regulació de la competència lingüística

El Sindicat proposa una modificació normativa per incloure la regulació de la capacitació lingüística dels empleats i empleades públics.

15 / 10 / 2018 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha presentat als grups parlamentaris de les Corts Valencianes una proposta de modificació de l’avantprojecte de Llei de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d’Organització de la Generalitat per a 2019 amb la finalitat d’establir un marc normatiu per regular la competència lingüística per a l’accés a les Administracions Públiques.

El Sindicat ha lliurat als grups parlamentaris PSPV-PSOE, Compromís, Podem, Ciutadans, PP i grup Mixt un document on es planteja la modificació de l’actual Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d’Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana, a través de l’anomenada Llei d’acompanyament dels Pressupostos per 2019. En concret, es proposa la modificació dels articles 35, 42, 53, 88, 100 i 141 i les disposicions finals segona i tercera.

Per a Intersindical Valenciana, l’endarreriment de la negociació i posterior tramitació parlamentària de l’Avantprojecte de Llei de la Funció Pública Valenciana (ALFPV), dificulta la seua aprovació a les Corts abans que concloga l’actual legislatura. Aquesta circumstància suposa la perpetuació en el temps de la vulneració dels drets lingüístics dels valencians i valencianes, que fan servir el valencià com a llengua vehicular en les seues relacions amb les Administracions Públiques valencianes. Per tal d’evitar-ho, i amb la finalitat d’impulsar i accelerar el procés cap a la igualtat lingüística en les Administracions valencianes, Intersindical Valenciana considera que no hi ha cap impediment formal, ni material, per modificar l’actual Llei 10/2010, de 9 de juliol, de la Generalitat, d’Ordenació i Gestió de la Funció Pública Valenciana, mitjançant la Llei de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d’Organització de la Generalitat per a 2019, mitjançant la introducció en l’articulat de les referències necessàries per a la regulació de la capacitació lingüística dels empleats i empleades públics.

Intersindical Valenciana espera que les seues propostes siguen acceptades pels grups parlamentaris de les Corts, si més no pels partits que donen suport al Consell -PSPV, Compromís i Podem-, per garantir els drets lingüístics de les valencianes i valencians, avançar envers una veritable igualtat lingüística en les Administracions Públiques valencianes i donar compliment als reiterats compromisos subscrits pels partits del Botànic i el Consell de la Generalitat amb la societat valenciana i la representació sindical majoritària de les empleades i empleats públics.