Mobilitzacions

La tercera jornada de vaga del personal educador augmenta la participació en les tres províncies

L’augment de la participació és una mostra compromís amb la professió i una convicció inquebrantable a defensar els drets educatius de l’alumnat més vulnerable.

31 / 05 / 2018 | Intersindical

Avui, en la tercera jornada consecutiva de vaga, les educadores d’educació infantil i educació especial han augmentat notablement la participació en les tres províncies, en una mostra fefaent de compromís amb la professió i una convicció inquebrantable a defensar els drets educatius de l’alumnat més vulnerable del sistema educatiu i una escola inclusiva que ara per ara tan sols existeix a la nomenclatura.

Durant aquestes jornades hem rebut adhesions i recolzaments d’altres sectors laborals maltractats, com ara els integrats a la plataforma No+Precarietat o la Coordinadora de Personal Interí, el Sindicat d’Estudiants, Associacions de famílies com AVATEL, ASPAU I APNAV, desenes d’AMPAs de centres educatius i fins i tot grups de pares i mares que han enviat cartes de recolzament a la lluita de l’educadora de les seues filles i fills.

Aquest seguit de complicitats ciutadanes arriba per a culminar una lluita d’anys, mocions de suport a les reivindicacions del col·lectiu en desenes d’ajuntaments de tot el territori, un informe de la sindicatura de greuges i una moció aprovada per unanimitat a les Corts Valencianes que emplaça les conselleries competents a negociar una solució a una problemàtica laboral enquistada des de fa anys i que manté aquest personal públic en unes condicions de treball impròpies de l’administració pública valenciana.

Avui, centenars d’educadores i educadors han tornat a eixir al carrer i,  també avui, la Vicepresidenta del Consell no sols ha obert la porta al comitè de vaga, un gest que cap de les dues conselleries competents en la gestió de les condicions de treball d’aquest personal va considerar necessari en cap moment, sinó que ha ofert la seua mediació per a desbloquejar un conflicte la solució del qual tan sols demana voluntat política. I una mica de seny.

Avui, hem agrair expressament el tarannà dialogant que hem trobat a la seu de la Vicepresidència del Consell. I esperem de tot cor que la valentia i la decisió de les educadores i educadors haja plantat avui la llavor per a resoldre una situació laboral i educativa inexplicable, injustificable i del tot injusta.