Davant la crisi
Marxes 22-M

Les columnes de les Marxes de la Dignitat inicien el seu camí cap a València

04 / 11 / 2014 | Intersindical

La columna d’Elx, Alacant i la Vega Baixa ha iniciat el seu camí cap la ciutat de València. Hui, 4 de novembre, una trentena de persones han eixit des d’Alacant i Elx per confluir a Asp en la primera etapa de la columna de les comarques del Sud. El proper dia 10 de novembre eixirà una altra columna des de Castelló i el dia 12 ho farà altra des de Bunyol. Totes tres confluiran a València. Les Marxes de la Dignitat reclamen: Pa, Treball, Sostre, Dignitat i No a la Corrupció.

Aquesta nova mobilització de les Marxes de la Dignitat s’emmarca en la mobilització que aquest moviment ha convocat per al més de novembre arreu de l’estat espanyol. Una mobilització que tindrà el seu punt culminant el 29 de novembre amb grans manifestacions a moltes ciutats.

El passat mes de març diverses plataformes, organitzacions socials, assemblees de persones aturades i precàries, sindicats, partits polítics i ciutadanes i ciutadans vam organitzar una Marxa a Madrid i una manifestació en la que van participar més d’un milió de persones.

El lema que va mobilitzar a tanta gent d’arreu de l’estat era: pa, treball, sostre i dignitat. Les reivindicacions del moviment són: no al pagament del deute; no al TTIP; per l’ocupació digna; per la renda bàsica; pels drets socials; per les llibertats democràtiques; fora els governs de la troica i contra les retallades, la repressió i la corrupció. Una mobilització contra un sistema, un règim i uns governs que no ens representen.

Des d’aleshores s’han continuat fent accions com: ocupació oficines del SERVEF, envolta Les Corts… amb el mateix objectiu: organitzar una mobilització continuada que faça palés el rebuig del conjunt de la societat a les polítiques socials, laborals, econòmiques i de tot tipus que practiquen els governs de la troica i treballar per un canvi de polítiques per unes altres que responguen als interessos del 99% de la població. És a dir, que és faça visible el gran malestar que hi ha a tot arreu per la situació que travessem i agrupar totes les organitzacions, persones i lluites compromeses amb el canvi social.

Ara, durant el mes de novembre tindran lloc nombroses accions convocades per les Marxes de la Dignitat. La primera és la Marxa de la Dignitat al País Valencià conformada per tres columnes que arribarà a València el 15 de novembre. La primera columna ha eixit des d’Alacant i Elx i altres dos eixiran des de Castelló i Bunyol.

Columna Castelló
10N Castelló – Vila-real
11N Vila-real – Vall d’Uixó
12N Vall d’Uixó – Almenara
13N Almenara – Sagunt
14N Puçol – Meliana
15N Meliana (eixida 9:30) – València (entrada per Orriols a les 11 hores)

Columna València
12N Bunyol – Xest
13N Xest – Quart
14N Quart – Aldaia
15N Aldaia (eixida 10:00) – València (entrada per Avinguda del Cid a les 11 hores)

Columna Alacant

4N Elx – Aspe / Alacant / Aspe
5N: Aspe-Elda
6N: Elda-Castalla
7N: Castalla-Ibi
08N: Ibi-Alcoi
9N: Alcoi-Beniarrés
10N: Beniarrés-La Pobla del Duc
11N: La a Pobla-Xàtiva
12N: Xàtiva-Alzira
13N: Alzira-Silla
14N: Silla-Parc Alcosa
15N: Parc Alcosa (9:30 – 10:00) –València (entrada per Sant Marcel•li a les 11 hores)

Les tres columnes confluirán el dia 15N, a les 12:00 hores, en la Plaça de Patraix de València.

En la Plaça de Patraix es faran parlaments, es descansarà i dinarà entre les 12:00 i les 17:00 hores. A les 17:00 hores s’eixirà en manifestació pel següent itinerari: Plaça de Patraix, C/Churat i Saurí, Tres Forques, Conca, Plaça Bisbe Amigó, Sant Francesc de Borja, Pintor Benedito, Plaça Espanya, Sant Vicent, Plaça Sant Agustí, Sant Vicent, Reina, Micalet i Plaça de la Mare de Déu.